har ag ingen aning om kör u med det från 745an med färdigt utag för oletrycket till turbon och har absolut inget problem med oljetrycket enligt mätaren men har inte provat med m30 filterhuset har ingen aning om det är någon skillnadPitbull wrote:Har du ngn bild på de filterhuset?
Har hört att man inte kan köra med M30B35 huset för
trycket blir sämre.
Mvh Mattias
Worres oranga
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
worre wrote:det är helt identiskt förutom att det är ett utag till turbon från den. får se när man ska besiktiga då åker m30 olefilterhuset på då lär man ju se om man tappar olje trycket. men tycker det låter lite kostigt
Ska se om jag hittar bilden. Det är ett runt hål
på M30 och ett ovalt hål till M106.
Det ska tydligen sippra igenom där för
det är till trycket.
Återkommer med en bild,om jag hittar den. =)
Du skulle inte kunna ta en bild på ditt M106 hus?
Mvh Mattias
- Strandholm
ditt as går ju å peppe har en diff me reservdrivaxlar. ni får ha apelsinen varannan vecka eller nåworre wrote:haha är du säker på detAmplify wrote:Tar man båda kanske man kan få ihop till en komplett bil

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
worre wrote:den från min m535a ser inte ut sådär den ser lika dan ut som den på m106anDeA wrote:Ser ni pratar om oljefilter adapter m30 och m102... har en bild på det..
Precis denna jag pratade om. =)
Tack för bilden.
Ja, där ser du vad jag menar.
Man ska tydligen göra ngn platta där.
Ngn annan som vet kanske?
idag har man då fixat kylar problemet. och finat till lite med div skrot.
sen hinner jag bara till macken innan jag åker på en kabelbrand..
men men får skylla mig själv hade inte någon nog stor säkring till elfläkten så jag körde den bara via ett relä... och när det blev dö pall på den så blev kablarna lite varma och det rök som fan!
men men den går igen.. bara de att jag fått ett triggerfel på nacken i stället...
BÖRN BÖRN
sen hinner jag bara till macken innan jag åker på en kabelbrand..

men men får skylla mig själv hade inte någon nog stor säkring till elfläkten så jag körde den bara via ett relä... och när det blev dö pall på den så blev kablarna lite varma och det rök som fan!

men men den går igen.. bara de att jag fått ett triggerfel på nacken i stället...
BÖRN BÖRN