Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
aelget
- Posts: 1006
- Joined: 02 Oct 2009, 08:14
Post
by aelget »
M51D25 diesel vev = 2.8l i M50 icke vanos?.
Hållbar vid överladd?.
Last edited by
aelget on 27 Jan 2010, 13:36, edited 3 times in total.
-
tobbee28
- Posts: 372
- Joined: 17 Sep 2006, 08:51
- Location: E-tuna
Post
by tobbee28 »
blir ca 2.75 liter och den är smidd så lär nog hålla
vet dock inte hur det passar med kamkedja etc etc??
-
aelget
- Posts: 1006
- Joined: 02 Oct 2009, 08:14
Post
by aelget »
Okaj, Någon som vet om den passar rakt över?.
-
Erki87
- Posts: 767
- Joined: 21 Jan 2006, 18:03
- Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 »
m52b28 vev bult-on
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
-
Insanity
- Posts: 699
- Joined: 20 Nov 2005, 15:17
- Location: Norrtälje
-
Contact:
Post
by Insanity »
Jag kör med dieselveven i min..
Passar rakt i men man måste slipa upp ett nytt kilspår i veven..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

-
aelget
- Posts: 1006
- Joined: 02 Oct 2009, 08:14
Post
by aelget »
Okaj, Hur krånglit är det då?.
( Göra kilspåret. )
Hur brett, placering osv?.
Har tillgång till fräs & svarv så bör inte vara några bekymmer.
-
aelget
- Posts: 1006
- Joined: 02 Oct 2009, 08:14
Post
by aelget »
m52b28 vev är den smidd?.