M535i gamla trotjänaren ska återupplivas

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
HenrikF

M535i gamla trotjänaren ska återupplivas

Post by HenrikF »

Köpte min M535 för 9 år sedan, då satt det en m88 motor i den. Sålde den motorn och la i en M5 3.6, men efter ett par år så sa besiktningen stopp (tack till golaren som satte dit mig!) Allt som allt har bilen rullat 3000 mil sen 96.
Nu har bilen stått 4 år och tanken är väl att få den körbar iår iallafall.
Har en 745 motor komplett, köpte idag en 745 som jag ska ta motorn från och ha som reserv.
Lägger väl i reservmotorn sålänge och får bilen körbar fast med allt orginal.
Under vinter ska jag försöka få fixat till den andra motorn. Har köpt 465 spridare och funderar på att maxa dessa, de sätter gränsen typ. Det sitter enligt uppgift en vassare kam i den, enda jag vet är att den var väldigt tyst när jag testade motorn.
Känns som om orginalmotorn klarar av effekten, bara man o-ringar blocket, kan ha fel.. Får testa..
Turbo ej bestämt. Koppling handlar jag från ppf.
Då jag ska köra annat sprut kan jag även byta låda och kasta lägesgivarna. Har en M5låda som ligger, inbildar mig att den är stabilare än orginal 260lådan, har kardan och spakställ som passar redan. Diff har jag ingen (kastade min gamla 3.07diff för många år sen, den låg ivägen :roll: :evil:) Men jag har nu två st 745 diffar vet dock ej om de passar på e28an.
så fort min fula mr2 är ute ur verkstan så ska jag börja med m535an.
/Henrik
E28

Post by E28 »

Bilder!! :lol: :lol:
HenrikF

Post by HenrikF »

De bilder jag har på bilen är hemska. Har lite på andra datorn, ska se om jag får upp det...
Denna finns på sportbilen dock. Taget på ring knutstorp sommaren 2001
Image
/Henrik
svartae30

Post by svartae30 »

Grymt att JCL:en ska ut och rulla igen... Den har bringat många feta turer i Malmö på nätterna..... och snabba
Alfred

Post by Alfred »

Den har tillbringat mer tid i garaget än ngn annan bil ;)
Post Reply