M535 uppgradering pågår
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Lite pyssel i väntan på att jag ska få tillbaka diffen. den ska få 3.64 utväxling o bli uppspänd.
Håller på att byta ut alla bakvagns bussningarna. Även fjädrarna har bytts
Har påbörjat uppstädningen av motorutrymmet o passat på att fräscha till en lite av det som inte höll den standarden som jag vill ha.
Hx55 har fått smaka på polermedel. Avgashuset har blir fattigmans cotad
Även wg:n fick sej en rengörning, polerning,nya bultar, koppling + ett luftfilter
Pleniumet fick sej en riktig omgång. Resen av motorutrymmet kommer att rensas upp rejält efter nyår i samband med att det ska bli lite mer en "PPF HO"
Eftersom turbon o wg:n blev polerade så gick det av bara farten att polera dumpen också. tyckte den blev riktigt stilig ist för blå:)
Tagit bort den rostiga deiselböjen till slutrör o byggt ett eget med 2st polerade pipor som det ska vara på en m535
Håller på att byta ut alla bakvagns bussningarna. Även fjädrarna har bytts
Har påbörjat uppstädningen av motorutrymmet o passat på att fräscha till en lite av det som inte höll den standarden som jag vill ha.
Hx55 har fått smaka på polermedel. Avgashuset har blir fattigmans cotad
Även wg:n fick sej en rengörning, polerning,nya bultar, koppling + ett luftfilter
Pleniumet fick sej en riktig omgång. Resen av motorutrymmet kommer att rensas upp rejält efter nyår i samband med att det ska bli lite mer en "PPF HO"
Eftersom turbon o wg:n blev polerade så gick det av bara farten att polera dumpen också. tyckte den blev riktigt stilig ist för blå:)
Tagit bort den rostiga deiselböjen till slutrör o byggt ett eget med 2st polerade pipor som det ska vara på en m535
Hehe tryckslangen ser helgalen ut... utlopp turbo.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Då har den kommit ut ur garage med de ny vintersulorna. med den vill inte gå riktigt rent. tomgången vandrar mellan 600-1250 o lambdan vandrar mellan 0.8-1.2 på tomgång. tomvarvar man den så går den normal men när man kör så blir det en del misständningar o blöddrande. Har bytt stift o msd spole men inget hjälper någon som har något förslag?
ny 67mm autometer laddtrycksmätare. Även lcd displayen till vemset fick sej en uppfräschning....
...även pedalerna kunde man inte låta bli
En bmw ska ha 2 pipor bak så när det var hyffsat lugnt på jobbet så tillverkades dom
ny 67mm autometer laddtrycksmätare. Även lcd displayen till vemset fick sej en uppfräschning....
...även pedalerna kunde man inte låta bli
En bmw ska ha 2 pipor bak så när det var hyffsat lugnt på jobbet så tillverkades dom
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
Det kan vara lite knepigt att få lambdaregleringen att funka bra på tomgång med VEMS, även om den fungerar bra på högre last.
Om ni inte får ordning på det vid mappningen kan det vara ett snik tips att helt enkelt stänga av lambdaregleringen under 1200 Rpm.
Sen beror det ju naturligtvis lite på hur man sköter tomgångs regleringen också.
Om ni inte får ordning på det vid mappningen kan det vara ett snik tips att helt enkelt stänga av lambdaregleringen under 1200 Rpm.
Sen beror det ju naturligtvis lite på hur man sköter tomgångs regleringen också.
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
jorgen wrote:Då får man tacka för en givande em i avesta . Resuterade i att ärtan trollade fram 45whp till .
Resutatet blev:
435whp vid 6200rpm (vartstoppet)
542nm vid 5400rpm
Måste säja att jag är mer än nöjd med tanke på att det är på 98
Det duger rätt långt i en vinterbil Grattis att den fungerade!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar