GraveDigger wrote:Någon som vet vilket av kitten man ska köra med ?
KS-B16-5 E 30 325 OE φ51
KS-B16-11 E 30 325 OE φ51 WELDING
Antar att skillnaden är att man svetsar fast benet i hållaren ?
Jag beställde dom som ska svetsas, dom har skild höjdjustering i dämpar benet och skild förspänningsjustering på fjädern. Iallafall på e34 så antar att det är samma med e30.
Dom som inte svetsas justerar man höjden med fjädern, har alltså ingen skild förspänningsjustering.
Tänkte uppa lite här.
Jag är i valet och kvalet om att köpa dom eller inte, Vissa säger att dom är bra, vissa säger att dom e dåliga. Wärniss e nöjd med sina hittils på sin e30 turbo, dock bara en säsong körd och inte så länge iofs. Men kompisen som kör dom på sin Skoda oktavia RS är inte nöjd, hans låter lite konstigt ibland och så, hans körs iofs varje dag som en brukis så klart som slits snabbare. Men skulle vilja höra från folk som haft dom ett tag osv, e det värt att köpa dom eller ska man satsa på t.ex H&R eller nåt annat?
Du får ju vad du betalar för 6-8000 för ett kitt som håller 1-2 år på en brukis eller det dubbla på en lekbil. Eller 15-20K för ett som håller dubbelt så länge. Bara att välja hur länge du vill vänta innan skiten går sönder
Jag är mer än nöjd med mina XYZ coilisar med tanke på priset !
markus wrote:Du får ju vad du betalar för 6-8000 för ett kitt som håller 1-2 år på en brukis eller det dubbla på en lekbil. Eller 15-20K för ett som håller dubbelt så länge. Bara att välja hur länge du vill vänta innan skiten går sönder
Jag är mer än nöjd med mina XYZ coilisar med tanke på priset !
Mjo det är väl så det är. Men som sagt om någon som kört Ksport ett tag får gärna berätta lite för och nackdelar med dom
Har kört K-Sport coilovers på min brukis e34 M5 i 1½ år har ännu ingetnting att klaga på. Förutom då att dom inte är gjorda i rostfritt men dom är ju betydligt billigare en t.ex KW variante..
Jag(E30) & brosan(E36) har kört D2 (Trackracing) som är samma som k-sports motsvarighet.
Är än så länge helt nöjd med prylarna.
De har gått ca 1,5 säsonger på banträffar.
De är billiga i förhållade till vad man får.
Det enda negativa jag märk hitills är att justeringen på
dämparen får dåliga lägen när dämparen är varm.
Skulle nog inte ha det som ett alternativ på en bruxis
men för lite banåka funkar det fint
Michael Bäck
BMW 318is 4.4csl -90 Banleksak
BMW 323im 2,8 -84 BMWCUP