K-Sport eller D2 Coilovers?? REA

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
^Tonix^
Posts: 178
Joined: 02 Feb 2007, 16:30
Location: Finland (Vaasa)

Post by ^Tonix^ »

GraveDigger wrote:Någon som vet vilket av kitten man ska köra med ?

KS-B16-5 E 30 325 OE φ51

KS-B16-11 E 30 325 OE φ51 WELDING

Antar att skillnaden är att man svetsar fast benet i hållaren ?
Jag beställde dom som ska svetsas, dom har skild höjdjustering i dämpar benet och skild förspänningsjustering på fjädern. Iallafall på e34 så antar att det är samma med e30.
Dom som inte svetsas justerar man höjden med fjädern, har alltså ingen skild förspänningsjustering.
User avatar
GraveDigger
Posts: 251
Joined: 20 Jul 2009, 17:42
Location: Lenhovda - Växjö
Contact:

Post by GraveDigger »

okey, tack för infon, blir å lägga på Svetsade då. Går fortfarande boka för de som vill !! snackade me dom idag
Bmw 320 E30 -84 Goes M50 Operation
http://www.garaget.org/?car=143419
User avatar
maccan
Posts: 457
Joined: 24 Aug 2007, 23:00
Location: Stockholm//Segeltorp

Post by maccan »

Tänkte uppa lite här.
Jag är i valet och kvalet om att köpa dom eller inte, Vissa säger att dom är bra, vissa säger att dom e dåliga. Wärniss e nöjd med sina hittils på sin e30 turbo, dock bara en säsong körd och inte så länge iofs. Men kompisen som kör dom på sin Skoda oktavia RS är inte nöjd, hans låter lite konstigt ibland och så, hans körs iofs varje dag som en brukis så klart som slits snabbare. Men skulle vilja höra från folk som haft dom ett tag osv, e det värt att köpa dom eller ska man satsa på t.ex H&R eller nåt annat?

Mvh Marcus
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Du får ju vad du betalar för 6-8000 för ett kitt som håller 1-2 år på en brukis eller det dubbla på en lekbil. Eller 15-20K för ett som håller dubbelt så länge. Bara att välja hur länge du vill vänta innan skiten går sönder :)

Jag är mer än nöjd med mina XYZ coilisar med tanke på priset !
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
maccan
Posts: 457
Joined: 24 Aug 2007, 23:00
Location: Stockholm//Segeltorp

Post by maccan »

markus wrote:Du får ju vad du betalar för 6-8000 för ett kitt som håller 1-2 år på en brukis eller det dubbla på en lekbil. Eller 15-20K för ett som håller dubbelt så länge. Bara att välja hur länge du vill vänta innan skiten går sönder :)

Jag är mer än nöjd med mina XYZ coilisar med tanke på priset !
Mjo det är väl så det är. Men som sagt om någon som kört Ksport ett tag får gärna berätta lite för och nackdelar med dom :)
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
User avatar
^Tonix^
Posts: 178
Joined: 02 Feb 2007, 16:30
Location: Finland (Vaasa)

Post by ^Tonix^ »

Har kört K-Sport coilovers på min brukis e34 M5 i 1½ år har ännu ingetnting att klaga på. Förutom då att dom inte är gjorda i rostfritt men dom är ju betydligt billigare en t.ex KW variante..
MichaelB
Posts: 22
Joined: 14 Jan 2009, 15:08
Location: Åshammar

Post by MichaelB »

Jag(E30) & brosan(E36) har kört D2 (Trackracing) som är samma som k-sports motsvarighet.
Är än så länge helt nöjd med prylarna.
De har gått ca 1,5 säsonger på banträffar.

De är billiga i förhållade till vad man får.
Det enda negativa jag märk hitills är att justeringen på
dämparen får dåliga lägen när dämparen är varm.

Skulle nog inte ha det som ett alternativ på en bruxis
men för lite banåka funkar det fint
Michael Bäck

BMW 318is 4.4csl -90 Banleksak
BMW 323im 2,8 -84 BMWCUP
Post Reply