S60r bromsar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
S60r bromsar
Jag har S60R ok och klossar.
Jag skulle vilja ha reda på vilka bromsskivor man andvänder på en e30.
Den är fyrbultad bilen och jag såg att bäckis också hade det så.
Om man modifierar skivorna för att få dom till att passa så skriv gärna hur man gör. eller var man kan få tag i nån som fixar det.
Hade tänkt köpa adaptrarna av tor.
Om man modifierar skivorna för att få dom till att passa så skriv gärna hur man gör. eller var man kan få tag i nån som fixar det.
Jag räsar jäte fort...
japp ticco kör med s60R grejer...
sange:
du kan ju "i princip" köra med vilka skivor som helst, de beror bara på hur mycket jobb du e villig o lägga ner... lägg märke till att ja sa i princip ...
du kan köra med skivor som redan e i 4x100 eller skaffa skivor som du får fixa ny bultcirkel till, då kan du välja lite som du vill.. dock mycket mer jobb...
men hur som helst e de en hel del jobb o få ihop allt.. du måste i många fall ha spacers bakom o framför skivan + adapterplatta för oken+ eventuell ny bultcirkel på skivorna..
eller så kan du köpa skivor o hub separat... då kan du köra med valfri diameter o så kan du skaffa en hub som passar dig.. lite dyrare variant dock..
kolla www.chassi.nu
sange:
du kan ju "i princip" köra med vilka skivor som helst, de beror bara på hur mycket jobb du e villig o lägga ner... lägg märke till att ja sa i princip ...
du kan köra med skivor som redan e i 4x100 eller skaffa skivor som du får fixa ny bultcirkel till, då kan du välja lite som du vill.. dock mycket mer jobb...
men hur som helst e de en hel del jobb o få ihop allt.. du måste i många fall ha spacers bakom o framför skivan + adapterplatta för oken+ eventuell ny bultcirkel på skivorna..
eller så kan du köpa skivor o hub separat... då kan du köra med valfri diameter o så kan du skaffa en hub som passar dig.. lite dyrare variant dock..
kolla www.chassi.nu
Re: S60r bromsar
SANGE wrote:Jag har S60R ok och klossar.
Jag väntar fortfarande på din film som du gjorde
Tors prylar är måttade på min bil och mina fälgar.
Fälgarna är 7,5" breda ET38.
Med mindre ET på fälgen så kommer den att hamna utanför skärmen.
Fälgarna är 7,5" breda ET38.
Med mindre ET på fälgen så kommer den att hamna utanför skärmen.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag har 7,5x18" ET38 fälg med 225/40-18 däck.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;