325 TURBO@1,3 bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Har tänkt sälja den nu i sommar ändå, har lite vildare planer och då förlorar jag bara en massa pengar på att bygga på denna.. För dyr i inköp för att skära sönder helt och hållet
>Bäckis: Självklart ska den ihop igen men just nu finns varken tid eller pengar. Vad tror du kan ha hänt? Som sagt så är det inte toppackningsras utan ngt i bottendelen... Ska forska lite mer ikväl...
Får väl riva isär skiten i helgen, hoppas nån polare hjälper till, tungt o riva skiten för typ hundraelfte gången...
Men men tjejen blir ju iaf glad, mer tid me henne ett tag nu
>Bäckis: Självklart ska den ihop igen men just nu finns varken tid eller pengar. Vad tror du kan ha hänt? Som sagt så är det inte toppackningsras utan ngt i bottendelen... Ska forska lite mer ikväl...
Får väl riva isär skiten i helgen, hoppas nån polare hjälper till, tungt o riva skiten för typ hundraelfte gången...
Men men tjejen blir ju iaf glad, mer tid me henne ett tag nu
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Per Eriksson wrote:Kolv spruckit i ringlandet, puffar det lite när du kallstartar?
Igår var polarna med o rev ur motorn, rekord tid tror jag...
Toppackningen var hel, inte ett märke...
Tog ur kolvarna och tänkte att dom skulle spruckna just i ringlandet då d hänt för mig förut, men inte. Det enda jag kan se är att dom är lita skavda just vid kolvtoppen på avgassidan (bild kommer ikväl)...
Ska tvätta av allt ordentligt så man ser lite bättre, får väl demontera ringarna också och kolla där...
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
niklas g wrote:när jag blåste en kolv i ringlandet så blåste det ganska duktigt i vevhusventilationen trots att kolvringarna var hela !
kolvar byter man på en dag så det är bara att ligga i och fortsätta köra
Den bygger tryck i vevhuset samt att den ryker... Syntes även på kolvarna att dett funnits olja där vid förbränningen, helt svarta av koks...
Nej tidsmässigt är det väl inte så farligt men det är knapert i kassan och inge skoj o riva igen...
Nån som har kolvar ligger utifall att????
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
Jag fattar fan ingenting nu har jag tvättat rent toppen i maskin på jobbet = kliniskt rent... Inte ett märke nånstans kamlagringarna finns det inte ett märke i...
Blästrade ur förbränningsrummen för o se om det blev några konstiga kanter lr nått där men inte... Ska göra rent kolvtopparna ordentligt o se om det kanske letat sig en spricka där...
Är det nån som spräckt en svetasad topp vid spikning förut?????
Blästrade ur förbränningsrummen för o se om det blev några konstiga kanter lr nått där men inte... Ska göra rent kolvtopparna ordentligt o se om det kanske letat sig en spricka där...
Är det nån som spräckt en svetasad topp vid spikning förut?????
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro