Har testat att söka utan resultat !
Nu till saken.
På första bilden ser ni orginal diffen som är 320 !
Den till vänster är en 325 diff som jag ska slänga upp.
Men kollarni på bilden så är 325 diffen ca 3-4 cm längre än orginal diffen. Hur ska jag lösa kardan ?
Vilken kardan funkar med den setupen jag ska köra med ? Har orginal låda för den delen med !
Jonas_Linder wrote:Jag bytte diff åt en kompis för några veckor sedan.
En 320 E36 och hängde dit en diff från en 325 e36.
Gick du bara att bulta dit, inga problem alls.
Är du säker på att det är en diff från 325 e36?
Ja säljaren sa det och den såg helt okey ut !
Själva kardanen jag har kan man ju dra isär och skjuta ur hur man säger när den ska på lådan iaf. Kan räcker med den jag har...
Ska testa iaf att dra på den kardanen jag har så får vi se hur det går !
Den större klumpen på bilden är en 188 från 323,325,328.
Du behöver en 323,325,328 bakre kardanstump för att få dit den, går att trycka ihop splinesen men stödlagret hamnar fel. Du behöver även drivaxlar från 323,325,328 då dom är kortare 614mm mot 628mm på 316,318,320.
Niklas Sandström wrote:320 har 168 klumpen som är kortare och smalare.
Den större klumpen på bilden är en 188 från 323,325,328.
Du behöver en 323,325,328 bakre kardanstump för att få dit den, går att trycka ihop splinesen men stödlagret hamnar fel. Du behöver även drivaxlar från 323,325,328 då dom är kortare 614mm mot 628mm på 316,318,320.
Drivaxlarna har jag från 325 och dom är kortare än 320 ....
Byter jag halva kardanen då mot 323,325,328 bakre kardanstump Lättast ?