Bilen är en 80 quattro från 87 med 1.9l motor orginal
bilen skulle bli en simpel isbil från början så jag lagad lite rost här och skaffade mig en 16v motor som jag tänkte köra med som den var från början.. men fick planer på att turbo konvertera den så där började det.. köpte på mig lite skit å lämna iväg toppen på portning å monterade s2 kolvar med scat h profilstakar!
och en Garret gt 3076 turbo me intern WG! byggdes grenrör och ett s2 insug byggdes om! köpte mig ett Vems sprut och 870cc spridare och 1st 044 pump! å körde så ett tag men fick inge riktig fnurr på grejerna lite strul med inställningarna i vemset men fick till slut det att funka som det skulle men då gick insugspackningen sönder vart ståendes ett tag fick då nys om ett Autronic sm4 för bra pengar och då skaffa jag mig även 1150cc spidare och en till 044 pump och gick över å körde på e85 istället för 95oktan!
var med och körde i borlänge som någon här säkert vet.. gick väl sådär för att vart första gången ja körde..
Körde 12.30 som bäst med 2.2 i 60fot om ja mins rätt 195 slutfart!
Bild ifrån racet

men någon vecka efter var jag och Polarn som hjälpt mig med mappningen ute å prövade lite starter och justerade launchen då gav motorn upp på sista provstarten!
var väl ganska väntat då allt i toppen var orginal!
vart skrot av topp å en kolv vart totalmos samt lite repor i blocket! och veven hade tagit stryk också så en ny sån vart det också!

Aja nog om det gamla nu!
som det ser ut nu så har jag renoverat lite hjulupphängning eller jag har blästrat framvagn å bakvagns bryggorna målat dom och satt i nya Alu bussningar upp mot karossen samt nya bussningar i bärarmarna ifrån KL ludvika!
nya motorn är under inköps stadiet!
jag har handlat det mesta nu iaf!
Cat kammar 279/268
Super tech ventiler standard storlek INCONEL avgas ventiler
Super tech ventilfjädrar
Titan retainers
Lättvikts tryckare
Wieseco 82mm över dim kolvar
Precision SC62 turbo!
Nytt insug ska byggas med trattar!
och ev ett nytt grenrör!

ska försöka komma med lite uppdates så fort jag kan! om det finns nå intresse för det!