Bilen är just nu komplett och helt körbar så delarna skruvas av efterhand som någon vill köpa något. Bilen har inte gått över 100mil sen den byggdes så allt är i mycket bra skick..
Skall försöka ordna lite bilder så fort jag kommer till garaget.
Detta finns som jag kommer på nu:
]
*Spridare precision 440cc högohm 6st 2000:-
*Kylare, från golf diesel men köptes ny med svart silikonslagn för montering på M50B25 600:-
*Noname kylfläktar 10" 2st 800:- för båda
*Bränslepump walbro in tank 800:-
*M50B25 -93 renoverad med lager,packningar,packboxar,kolvringar, ventiltätningar, planad topp, toppdeckat block, honade cylindrar, inslipade ventiler å allt samt kompsänkt med 3.5 MLS-packning och ARP toppbultar. Går kalas och har inte kört mer än 100mil max SÅLD
*Grenrör toppmonterad turbo E34 T3, ej twinentry, uttag för WG, i svartstål från PPF, dock EJ svetsat av dem. Inget för dem som ska glänsa men fyller sin funktion väl. SÅLT
*Intercooler, kina 600x300x75 SÅLD
*Vipec v44 med färdig kabelhärva med uppmärkta kontakter till M50/(S50?) samt givarna du behöver och relän SÅLT
*VAG-spolar 6st SÅLT
*M20 svarvat svänghjul, m20 lilla startmotorn, originallamell samt sachs 618 tryckplatta SÅLT
*Precision SC61 turbo, T3/Vband ut, 0.63 SÅLD
*Wastegate TiAL 38mm silver SÅLT
*Dumpventil "molli 50mm" silver med guld eloxering SÅLT
*Rattnav E34 för sportratt med airbagmotstånd 300:-
*Turbomätare 0.5-2bar "black crystal" 200:-
*Öppet luftfilter noname, gult, 100:-
*BMW Emblem, nytt, för huv E34 SÅLT
Somsagt. Allt detta är i väldigt gott skick då jag byggde bilen förra vintern och har knappt hunnit åka med den något nämnvärt.
Alla punkterna säljs ihop, dvs jag separerar inte startmotor/koppling eller kolvar/motor.