Bil Ljud.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
Bil Ljud.
Tjo Något bil ljud freak här inne?
Ska upgradera ljudet i e30 touringen lite...
2 slutsteg som driver det hela:
Slutsteg 1:
Baslåda med 2x 12".
Slutsteg 2:
4st 5,25" som skall ner i originalhålen.
2st **"
Nu till frågan. Tänkte bygga en liten hatthylla med 2st högtalare som är lutad lite framåt föratt rikta ljudet framåt/uppåt, direkt bakom baksätet.
Men är osäker på vad för högtalarstolek skulle passa sig bäst.
Några tips?
Ska upgradera ljudet i e30 touringen lite...
2 slutsteg som driver det hela:
Slutsteg 1:
Baslåda med 2x 12".
Slutsteg 2:
4st 5,25" som skall ner i originalhålen.
2st **"
Nu till frågan. Tänkte bygga en liten hatthylla med 2st högtalare som är lutad lite framåt föratt rikta ljudet framåt/uppåt, direkt bakom baksätet.
Men är osäker på vad för högtalarstolek skulle passa sig bäst.
Några tips?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Behöver knappt något i hatthyllan om man bygger ett riktigt framsystem
Räcker då med de båda basarna
I och med att örat har svårt att uppfatta ljud som kommer bakifrån.. däremot bastonerna uppfattar örat mycket bättre
Sen ska du inte fråga mig mer om detta, för ja kan inget =).. bara de som ja skrivit =)
Meen, 6x9" passar väl bra i en hatthylla.. är väl de man brukar använda sig av..
Räcker då med de båda basarna
I och med att örat har svårt att uppfatta ljud som kommer bakifrån.. däremot bastonerna uppfattar örat mycket bättre
Sen ska du inte fråga mig mer om detta, för ja kan inget =).. bara de som ja skrivit =)
Meen, 6x9" passar väl bra i en hatthylla.. är väl de man brukar använda sig av..
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
- Strandholm
Om du ska ha ultimata ljudet så ska du ha ett bra framsystem tex DLS,impact,Focal etc, sedan typ två basar bak,sedan kan man bygga en liten låda och ha en typ 8" bas fram nere på passagerar golvet,då låter det hur bra som helst.Men då måste du ha bra steg som orkar driva allt + lite annat skit.
brun wrote:märke på prylarna?
Vet ej.
Funderar på dessa:
5,25 tum - Infinity Kappa 50.7cs
Finns på www.brl.se
Vad tror du/ni? 4st sådana borde väll sitta fint?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
jag kör själv med dls iridium 6.2 som dras med en dls ultimate a2 men processor ska inhandlas..pioneer deh-p9600 cd,2x digital designs 12" och ground zero plutonium slutsteg osv...så jag har satsat på att få fint ljud och tryck om man känner för det dls iridium är nåt jag rekomenderar till framsystem
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611