325 TURBO@1,3 bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
Kero wrote:skurt wrote:tobbe tlrecond wrote:Fan vilket fint garage du har
Farsan hade bilfirma förut, kanske förklarar en del...
Jag har dock byggt om gammla kontoret till "lägenhet" där jag bor, och stulit en bilplats för att få lite större. Hadde jag den platsen kvar skulle jag med lätthet kuna skruva med 4 projekt samtidigt
Jag vill också bo i garaget!
Drömboende
Du kan få bo i vårat i juli förutsatt att du meckar med min bil 20timmar om dygnet
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
Jaha då har Murphy varit framme igen då....
Mappat in med 465orna och det fungerade kallas, laddade 1.3 och det sköt på riktigt fint...
Var sen ute igår m en polare o sladdade runt lite...
Drog iväg på 1an slänger i 2an och då hör jag hur det spikar ngt fruktansvärt. Motorn tappar all ork och jag rullar in på en ficka..
Känner mig helt knäckt och fattar inte hur det kan ha hänt, vi la mycket lång tid på att åka upp och ner för en myyyclet låna brant backe till ortens skidanläggning. Där kunde vi köra med högt ladd mycket länge och då få bränslet riktigt bra!!!
Men men tar mig i kragen och öppnar huvenKunde inte se ngt direkt, ingen varmgång eller liknande, men då hittar jag felet... Slangen till mapsensorn hade skitigt sig.... 1.3 bar och boxen trodde det var normaltryck, inge bra...
Kollade allt och testade att starta, toppackningen är hel, men den rykr blått, mycket blått så jag antar att en eller flera kolvar gett sig...
Får ta mig i kragen nån dag o ta reda på det...
Hann ju iaf köra typ 120 mil
Nu blir det nog att genomföra min plan lite tidigare... sätta ihop den igen, se till att allt fungerar och sen sälja...
Har inte råd med detta längre...
Mappat in med 465orna och det fungerade kallas, laddade 1.3 och det sköt på riktigt fint...
Var sen ute igår m en polare o sladdade runt lite...
Drog iväg på 1an slänger i 2an och då hör jag hur det spikar ngt fruktansvärt. Motorn tappar all ork och jag rullar in på en ficka..
Känner mig helt knäckt och fattar inte hur det kan ha hänt, vi la mycket lång tid på att åka upp och ner för en myyyclet låna brant backe till ortens skidanläggning. Där kunde vi köra med högt ladd mycket länge och då få bränslet riktigt bra!!!
Men men tar mig i kragen och öppnar huvenKunde inte se ngt direkt, ingen varmgång eller liknande, men då hittar jag felet... Slangen till mapsensorn hade skitigt sig.... 1.3 bar och boxen trodde det var normaltryck, inge bra...
Kollade allt och testade att starta, toppackningen är hel, men den rykr blått, mycket blått så jag antar att en eller flera kolvar gett sig...
Får ta mig i kragen nån dag o ta reda på det...
Hann ju iaf köra typ 120 mil
Nu blir det nog att genomföra min plan lite tidigare... sätta ihop den igen, se till att allt fungerar och sen sälja...
Har inte råd med detta längre...
Hi-jack av tråden
Bäckis wrote:Vad är det för fel på alla? Visst är det drygt att skruva, men några originalkolvar är ju ingen kostnad.
Ta dig i kragen nu och få ordning på bitarna.
Mvh
Men inget slår väl Lövan och Grubbe, när det gäller att skruva och sälja på en gång?
- Strandholm
Re: Hi-jack av tråden
camata wrote:Bäckis wrote:Vad är det för fel på alla? Visst är det drygt att skruva, men några originalkolvar är ju ingen kostnad.
Ta dig i kragen nu och få ordning på bitarna.
Mvh
Men inget slår väl Lövan och Grubbe, när det gäller att skruva och sälja på en gång?
Hehe roligaste e väll att lövan inte ens meckar själv vad jag förstått. Så att han inte köper färdiga bilar förstår jag inte
Kostar ju alltid å riva å sätta ihop igen + tiden.
Trist att du kroknat skurt och att det rasade. Verkar som det rasar för alla just nu?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.