M535 uppgradering pågår
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M535 uppgradering pågår
Flög upp till luleå o hämtade med en till bil.
Det är en 86:a som har gått 19000mil. har alltid befunit sej i absolut norraste norrland så den har inte åkt på saltiga vägar så den har klarat sej riktigt bra från rosten
lite teknisk data:
m30b34 botten med b35 kolvar o topp
z55 kam
heavy duty vippor
3mm mls
Hx55 med 19 avgashus
3,5" avgassytem
990 spridare
msd 6a tändning o 8.5m msd kablar
765 plata o 4-puckad sinter
Walbro soppapump
Vems 3.3
mappad till 1,5bar o 98 oktan
Ska i med en större o bättre ic (är 450x300 nu)
Tanken var att köra så här i vinter men till våren uppdatera till 2st 044 pumpar o ny soppa ledning o köra e85 ist. blir även en uppgradering på mätarfronten. det blir autometer för hela slanten!
funderar på om man ska åka upp till avesta o få den bromsad som den är nu, kan ju vara kul att se hur mycket det gör med e85 vs 98 med samma saker.
Det första dom byttes ut var dumpen Hela motor utrymmet ska snyggas till o göras cleant i samband med ic bytet. Är nog lite allergisk mot röriga motorutrymmen
Bytte ut 18" ac schnitzer som följde med mot min 18" bbs style5
Det är en 86:a som har gått 19000mil. har alltid befunit sej i absolut norraste norrland så den har inte åkt på saltiga vägar så den har klarat sej riktigt bra från rosten
lite teknisk data:
m30b34 botten med b35 kolvar o topp
z55 kam
heavy duty vippor
3mm mls
Hx55 med 19 avgashus
3,5" avgassytem
990 spridare
msd 6a tändning o 8.5m msd kablar
765 plata o 4-puckad sinter
Walbro soppapump
Vems 3.3
mappad till 1,5bar o 98 oktan
Ska i med en större o bättre ic (är 450x300 nu)
Tanken var att köra så här i vinter men till våren uppdatera till 2st 044 pumpar o ny soppa ledning o köra e85 ist. blir även en uppgradering på mätarfronten. det blir autometer för hela slanten!
funderar på om man ska åka upp till avesta o få den bromsad som den är nu, kan ju vara kul att se hur mycket det gör med e85 vs 98 med samma saker.
Det första dom byttes ut var dumpen Hela motor utrymmet ska snyggas till o göras cleant i samband med ic bytet. Är nog lite allergisk mot röriga motorutrymmen
Bytte ut 18" ac schnitzer som följde med mot min 18" bbs style5
Last edited by jorgen on 17 Feb 2011, 13:14, edited 10 times in total.
-
- Posts: 295
- Joined: 20 Nov 2005, 22:52
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Den blir fin på isen, Hade min egen 535 T på isen för några år sen, löjligt kul att jaga rallybilar med sin vebotrimmade turbopuffra! Riktiga VM däck sen blir det snorfint!
Riktigt fin bil, fälgarna borde heta BBS Style E28 =)
Riktigt fin bil, fälgarna borde heta BBS Style E28 =)
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
som vanligt så vara inte glädjen länge. Det började igår när jag skulle flytta den. då var soppa,tank, tämpmätare, varvränknaren o inpektionslamporna heldöda men den gick som den skulle. tvättade av den + en motortvätt. sen ville den inte starta. torkade rent försdelare mm o sen gick den fint. skulle ut på kvällen å då började den beste sej som om man hade skjutit en tryckslang men inte. till slut ville den inte starta alls. har ingen gnista alls. har även provat med nya stift men ingen skillnad