jag hatar sbp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
tjopooo besiktade min e36 turbo me turbon på , gömde den lite bakom en tillfällig plåt, sbp gick o lös o tittade men bette sej mest som efterblivna, o samma som ni nämnde innan sket stopp vid iväg körning..
en annan sbp händelse.. fick oxå regbes på en opel manta nät chasi nr unber passagerar stoler var rostigt, kontaktade polisen som var mycketr trevlig o tyckte sbp va löjliga, polsen skrev ut en intyg om att bilen inte var stulen eller nåt annat o att allt stämmde,, mycket bra polis.. rent allmänt så är sbp petiga o börja bete sej som lite överklass när du hittar små fel... stort minus till svenska bilbrovningen !
en annan sbp händelse.. fick oxå regbes på en opel manta nät chasi nr unber passagerar stoler var rostigt, kontaktade polisen som var mycketr trevlig o tyckte sbp va löjliga, polsen skrev ut en intyg om att bilen inte var stulen eller nåt annat o att allt stämmde,, mycket bra polis.. rent allmänt så är sbp petiga o börja bete sej som lite överklass när du hittar små fel... stort minus till svenska bilbrovningen !
- Strandholm
Jo.
vet inte vad man ska tycka. Visst är det bra att bilprovningen finns även om dom inte gör sitt jobb i mitt tycke. (drar alla över en kant )
De som gillar paragrafryttare i denna land är verkligen en minoritet. Skulle nog säga att 99% av svenskarna vill att "maktens korridorer" ska vara realister som kan tumma på saker. Och inte bötfälla en bara föratt det står så i lagboken.
Men det är som vanligt i detta land.
Det är de vanliga dödliga som blir lidande pga hårdare och hårdare restriktioner medans de som verkligen inte borde komma undan tar ett smithål.
Frågan e ju vilken bil som är farligast för allmänheten? en 325tic eller en volvo v40 med fel färg på positionslysena? ^^
vet inte vad man ska tycka. Visst är det bra att bilprovningen finns även om dom inte gör sitt jobb i mitt tycke. (drar alla över en kant )
De som gillar paragrafryttare i denna land är verkligen en minoritet. Skulle nog säga att 99% av svenskarna vill att "maktens korridorer" ska vara realister som kan tumma på saker. Och inte bötfälla en bara föratt det står så i lagboken.
Men det är som vanligt i detta land.
Det är de vanliga dödliga som blir lidande pga hårdare och hårdare restriktioner medans de som verkligen inte borde komma undan tar ett smithål.
Frågan e ju vilken bil som är farligast för allmänheten? en 325tic eller en volvo v40 med fel färg på positionslysena? ^^
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- CorsaManiac
- 7erRennsport
Fått 2'or på bland annat att ett torkarblad inte tog längst ute i kanten. På att nya orginalfjädrar är för stumma? Hur kan något vara stumt när bilen fjädrar??? Sen när dom påpekade att jag hade läckage i avgassystemet och jag frågade om dom kunde lokalisera det så sa dom nej. Vad är det för jävla stil... Hata SBP..
Burn0ut wrote:Skulle få 2:a för att mitt chassinummer satt på fel sida bilen(Alpina har på andra sidan) vägrade flytta bilen så dom ringde upp till stockholm och fick reda på att det var rätt. Sur jävel dessutom.
Hahaha. Så jävla gott. Bara stå på sej. Fan vi borde kanske samla alla dumma saker vi varigt med om och skicka till deras huvudkontor. Verkar som om dom borde satsa mer på att utbilda sitt folk. Hehe
Då hade du tur om den gick igenom regbesiktningen med ic i fronten.
När det gäller en registreringsbesiktning, även om det bara är för bur tex, så ska motorn vara helt standard.
När det gäller en registreringsbesiktning, även om det bara är för bur tex, så ska motorn vara helt standard.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290