Men snälla...dom har väl annat för sig än att sitta här och uggla?(som en annan). Har du läst sidan innan så har du kanske förstått att Robbz inte ens släppte bromsdatum. Lovar att du får en stor och fin uppdatering imorgon!Vision79 wrote:Macksoppa = V-power?
Uppdatera oss nu...det är ovanligt tyst...ras?
robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Small hustlin'
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Tack vad bra att du lovar det nu kan jag vara lugn.Gallardo wrote:Men snälla...dom har väl annat för sig än att sitta här och uggla?(som en annan). Har du läst sidan innan så har du kanske förstått att Robbz inte ens släppte bromsdatum. Lovar att du får en stor och fin uppdatering imorgon!Vision79 wrote:Macksoppa = V-power?
Uppdatera oss nu...det är ovanligt tyst...ras?
då var ännu en bromsning avklarad.
-hehe dock gick det inte riktigt som det var tänkt även denna gång heller....
vill börja med att tacka arash och zeb på pbz för ytterligare en bromsning mitt i natten. även ett stort tack till jocke som stod för mappningen, och ett lika stort tack till grabbarna som var med och hjälpte till!!!
på bensin lyckades vi kräma ur:
733whp / 815Nm på 1.8bar
på E-85 hann vi inte komma så långt
, men vid 1.65bar så gav den 739whp och 861Nm.....
allt fungerade skitbra fram till det pullet, då började det rassla som fan i drivlinan. då trodde vi lådan hade gett sig men efter nogrannare koll så verkar det som att kopplingen har givit upp. kan vara att något lamellcentrum har separerat sig från lamellen(?)..ska riva så får vi se vad det är.
skittråkigt att han inte fick sjunga ut den här gången heller då den som sagt är byggd för höga laddtryck.
-blir åtgärda detta, sen bromsa igen och förhoppningsvis bottna turbon.
bilder och filmer kommer senare under dagen.
/mvh
-hehe dock gick det inte riktigt som det var tänkt även denna gång heller....

vill börja med att tacka arash och zeb på pbz för ytterligare en bromsning mitt i natten. även ett stort tack till jocke som stod för mappningen, och ett lika stort tack till grabbarna som var med och hjälpte till!!!
på bensin lyckades vi kräma ur:
733whp / 815Nm på 1.8bar
på E-85 hann vi inte komma så långt

allt fungerade skitbra fram till det pullet, då började det rassla som fan i drivlinan. då trodde vi lådan hade gett sig men efter nogrannare koll så verkar det som att kopplingen har givit upp. kan vara att något lamellcentrum har separerat sig från lamellen(?)..ska riva så får vi se vad det är.
skittråkigt att han inte fick sjunga ut den här gången heller då den som sagt är byggd för höga laddtryck.
-blir åtgärda detta, sen bromsa igen och förhoppningsvis bottna turbon.
bilder och filmer kommer senare under dagen.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033