Carlsson- E30 Mtech2 m30B35 turbo (Drifting)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Carlsson- E30 Mtech2 m30B35 turbo (Drifting)
Hej då var det dags även för mig att slänga upp min första projekttråd.
Eftersom att jag har många bilar jag håller på och grejar med om vartannat valde jag att döpa den till "Garagetråden".
Jag kommer slänga upp lite bilder på både mina byggen och mina kompisar som jag hjälper med deras byggen och viktigast av allt racebussen
bilarna då:
BMW E30 335IM
BMW E28 M535
Volvo 242 med M50B25
Eftersom att jag har många bilar jag håller på och grejar med om vartannat valde jag att döpa den till "Garagetråden".
Jag kommer slänga upp lite bilder på både mina byggen och mina kompisar som jag hjälper med deras byggen och viktigast av allt racebussen
bilarna då:
BMW E30 335IM
BMW E28 M535
Volvo 242 med M50B25
Last edited by Carlsson on 27 Nov 2014, 07:43, edited 5 times in total.
Tyckte att Thomas hade gjort ett sånt bra inlägg om bussarna på ett annat Forum så jag knycker det rakt av
Tomas wrote:Husbussar är bra grejor. Ni som varit på Gatebil kanske har sett Dennis husbuss(eller Bling som han också kallas )
Denna:
En stabil gammal Merca som har konstant soppa förbrukning, oavsett last, och en toppfart närmare hissnande 110km/h med biltransport och nedförsbacke.
Men nästa år blir det något fränare
Denna bussen har Bling och hans far haft i snart fyra år och det har grejats från och till. Men nu i sommras var bussen på ett båtbyggeri på Orust tror jag det var, där det byggdes inredning och sängar Så nu börjar det närma sig om man säger så.
Bussen ska på lack ganska snart är tanken, även om den ser rätt rå ut nerslipad till mattsvart
Bling himself, och Carlsson i underslafen
Längst bak blir det en vanlig säng och en dubbel.
Ikea-kök med spishäll, notera spottarna i taket. Det är 24V LED-spottar på 1W, alltså drar dom nästan ingenting, men lyser starkt utav bara attan.
Kyl och frys
Dusch på g
Matbord/groggbord/ölbord
Mer bilder kommer
//
Fyfan vilken grym buss!
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Tackar bussen är ju inte min utan en kompis men jag är med och bygger på den så jag har en kojplats för mig å tjejen när det bär av mot banträffar å dyl.
Bilarna dras på kärra och/eller körs till träffarna det är inte värt att offra så mycket utrymmme för en bil då kunde vi lika gärna nöjt oss med den gammla bussen och biltransport platsmässigt.
MVH Daniel
Bilarna dras på kärra och/eller körs till träffarna det är inte värt att offra så mycket utrymmme för en bil då kunde vi lika gärna nöjt oss med den gammla bussen och biltransport platsmässigt.
MVH Daniel
Får la göra en liten E30 story då inhandalde bilen nångång årskiftet 05/06 kommer inte ihåg riktigt men det var på den tiden man kunde köpa en 325a för lite fickebös. en äkta mtec2 med full servicebok skiten som fan innuti. men nu till det roliga som hände 1.5 år senare när jag kompå att jag ville ha lite mer pulver sommaren 2007. en gammal sleten 535a innhandlades som donatorbil.
Gammla motorn
Gammla motorn på väg ur
Lille e30in väntar på bigblock
Donator bilen inrullad och demonteringen är påbörjad
Motorn med PPF motorfästen för S38 i E30
Alla sug bilar ska ha extraktor
Motorn på plats
Dags för kardan fusk orginal kardan och bytt medbringare på Vlådan till lilla
Prov sladdar bilen på Gatebil Rudskogen sep blev klar kl 23 kvällen innan så det var bara proköra bilen hem äta duscha packa det viktigaste köra upp till norge, jag anlände till dom andra kl 4 på morgonen fick sovit 3 timmar sen ut och köra
sen körde jag med bilen resten av hösten som den var tills jag rasadade lådan på ett race en kväll fick puttra hem på tvåan
bilen fick stå och skämmas tills 2008 då suget hade kommit tillbaka fick nys om att TPC skulle ha en träff på rudskogen så två veckor innan fick bilen en ny låda och en agadiffad bakaxel.
det var bara den dagen den lådan höll återigen fastnade den i 2ans läge som turvar hade vi biltransport med oss
ny låda åkte upp igen denna gången blev det från en E28 528 med tillhörande främre kardan bilen var i vanlig ordning fädig precis i tid till en gatebil träff Rudskogen juli hittar dock inga bilder därifrån men jag återkommer med det.
bilen funkade kanon med växellådan jag inte igentligen hade några större förhoppnigar om.
Jag syntes ganska mycket om kvällarna vid avspärrade motorvägar och ödliga industrirakor den sommaren
Blev även ett test på Bananpiren med resultatet 9,358 på 201m 60fot 2,220 slutfart 128,14km/h
Gatebil Rudskogen Sept bygget fyller ett år det firar vi med gatebil
http://www1.garaget.org/archive/107/106 ... 181928.jpg
Bilen gick kanon i tvådagar på banan inanna bakaxeln gav upp och slutade driva på ena hjulet, tur att den hade det andra kvar att driva på för jag hade ingen biltransport med mig denna gången
Bilen fick sen stå och skämmas det var dags för isracing och jag trodde att en 240 turbo skulle vara en bra isbil svaret visade sig precis som ettans vevstake som av någon anleding inte var på insidan av blocket längre. som ända ut väg slängde jag upp en E28 klump på e30in och körde med en sista dagen på isen innan den töade bort.
det var åter dags för dvala tills det var dags för årets första gatebil träff på Rudskogen och under vintern hade jag sparat på mig massa väghållnings tjafs jag aldrig fått tummen ur att få dit men efter en provtur med bilen insåga jag att det var dags för
D2 coilover kit
Power flex bussningar excentriska fram
och Nuke delerin kitt
och nya framskärmar blev klart lagom till 2009års första träff
Gatebil Rudskogen Maj -09
Fick köpt ett par 17" fälgar till bilen också bilder från ett race i THN
Satt dåliga däck på så jag svarvade av dom
Gatebil Våler var olyckan tyvär framme och bilen fick E21 look
Men det var bara att fixa lite nya grejor å smacka ihop bilen igen det var dags för träff med X40 klubben på Kinnekulle givetvis börjar jag i sista sekund så jag hinner inte sova natten innan körningen utan får stå och skruva hela natten
Men bilen blev klar kl 5 på morgonen lagom när man ska åka kl6
Kinnekulle visade sig vara en bra bana att hänga lite brett på
TPC Mantorp
En film snutt när jag sladdar på Drifting banan dom hade ställt ut i strippen depån.
http://www.garaget.org/video/uwnpayasd050
Gatebil Rudskogen September -09
Men efter två års styggt åkande på varvstopp så gav tillslut en vippa upp på sista passet för dagen.
när jag skruvade upp och tittade på vippan så märkte jag samtidigt att ena skruven till oljeröret som ger olja till kammen hade en skruv lossnat.
så då var den inrullad i garaget för lite mek i vinter
Provar lite
Sammanställning om bilen kommer senare kolla garaget sålänge.
MVH Daniel
Gammla motorn
Gammla motorn på väg ur
Lille e30in väntar på bigblock
Donator bilen inrullad och demonteringen är påbörjad
Motorn med PPF motorfästen för S38 i E30
Alla sug bilar ska ha extraktor
Motorn på plats
Dags för kardan fusk orginal kardan och bytt medbringare på Vlådan till lilla
Prov sladdar bilen på Gatebil Rudskogen sep blev klar kl 23 kvällen innan så det var bara proköra bilen hem äta duscha packa det viktigaste köra upp till norge, jag anlände till dom andra kl 4 på morgonen fick sovit 3 timmar sen ut och köra
sen körde jag med bilen resten av hösten som den var tills jag rasadade lådan på ett race en kväll fick puttra hem på tvåan
bilen fick stå och skämmas tills 2008 då suget hade kommit tillbaka fick nys om att TPC skulle ha en träff på rudskogen så två veckor innan fick bilen en ny låda och en agadiffad bakaxel.
det var bara den dagen den lådan höll återigen fastnade den i 2ans läge som turvar hade vi biltransport med oss
ny låda åkte upp igen denna gången blev det från en E28 528 med tillhörande främre kardan bilen var i vanlig ordning fädig precis i tid till en gatebil träff Rudskogen juli hittar dock inga bilder därifrån men jag återkommer med det.
bilen funkade kanon med växellådan jag inte igentligen hade några större förhoppnigar om.
Jag syntes ganska mycket om kvällarna vid avspärrade motorvägar och ödliga industrirakor den sommaren
Blev även ett test på Bananpiren med resultatet 9,358 på 201m 60fot 2,220 slutfart 128,14km/h
Gatebil Rudskogen Sept bygget fyller ett år det firar vi med gatebil
http://www1.garaget.org/archive/107/106 ... 181928.jpg
Bilen gick kanon i tvådagar på banan inanna bakaxeln gav upp och slutade driva på ena hjulet, tur att den hade det andra kvar att driva på för jag hade ingen biltransport med mig denna gången
Bilen fick sen stå och skämmas det var dags för isracing och jag trodde att en 240 turbo skulle vara en bra isbil svaret visade sig precis som ettans vevstake som av någon anleding inte var på insidan av blocket längre. som ända ut väg slängde jag upp en E28 klump på e30in och körde med en sista dagen på isen innan den töade bort.
det var åter dags för dvala tills det var dags för årets första gatebil träff på Rudskogen och under vintern hade jag sparat på mig massa väghållnings tjafs jag aldrig fått tummen ur att få dit men efter en provtur med bilen insåga jag att det var dags för
D2 coilover kit
Power flex bussningar excentriska fram
och Nuke delerin kitt
och nya framskärmar blev klart lagom till 2009års första träff
Gatebil Rudskogen Maj -09
Fick köpt ett par 17" fälgar till bilen också bilder från ett race i THN
Satt dåliga däck på så jag svarvade av dom
Gatebil Våler var olyckan tyvär framme och bilen fick E21 look
Men det var bara att fixa lite nya grejor å smacka ihop bilen igen det var dags för träff med X40 klubben på Kinnekulle givetvis börjar jag i sista sekund så jag hinner inte sova natten innan körningen utan får stå och skruva hela natten
Men bilen blev klar kl 5 på morgonen lagom när man ska åka kl6
Kinnekulle visade sig vara en bra bana att hänga lite brett på
TPC Mantorp
En film snutt när jag sladdar på Drifting banan dom hade ställt ut i strippen depån.
http://www.garaget.org/video/uwnpayasd050
Gatebil Rudskogen September -09
Men efter två års styggt åkande på varvstopp så gav tillslut en vippa upp på sista passet för dagen.
när jag skruvade upp och tittade på vippan så märkte jag samtidigt att ena skruven till oljeröret som ger olja till kammen hade en skruv lossnat.
så då var den inrullad i garaget för lite mek i vinter
Provar lite
Sammanställning om bilen kommer senare kolla garaget sålänge.
MVH Daniel
Fasiken vilket raggargarage du har bilen i då
tror nog de bestämt e dax för mig å pallra mig till Ditt garage snart
fan va nice buss BTW, den får vi supa i till sommaren, om inte vi hamnar i den rosa då såklart som du å alla andra alltid har en stående inbjudan till..!!! (om nån missat de ?)
men denna sommaren SKA ja åka me i denna busbilen
Förbannat kul att du startat en tråd alla fall, god luck
tror nog de bestämt e dax för mig å pallra mig till Ditt garage snart
fan va nice buss BTW, den får vi supa i till sommaren, om inte vi hamnar i den rosa då såklart som du å alla andra alltid har en stående inbjudan till..!!! (om nån missat de ?)
men denna sommaren SKA ja åka me i denna busbilen
Förbannat kul att du startat en tråd alla fall, god luck
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Hej igen var ett tag sen jag hann uppdatera har slitit ur motorn nu för att förbereda den lite för turbo.
upptäckte att någon hade portat lite i toppen
och jag tror även att dom hade mixtrat lite med kamdrevet
och lite tråkigt händer ju också ibland som jag skrev innan så lämmnade motorstativet från biltema in
och därav sprack blocket
fick efter mycket tjöt ett nytt som jag förstärkte lite
svarvade kolvarna
gjorde lika som man gör på M20 motorerna och tog squish gjutningarna ovan cylinderkanten
Det var allt för denna gången nu väntar jag på ett nytt block
MVH Daniel
upptäckte att någon hade portat lite i toppen
och jag tror även att dom hade mixtrat lite med kamdrevet
och lite tråkigt händer ju också ibland som jag skrev innan så lämmnade motorstativet från biltema in
och därav sprack blocket
fick efter mycket tjöt ett nytt som jag förstärkte lite
svarvade kolvarna
gjorde lika som man gör på M20 motorerna och tog squish gjutningarna ovan cylinderkanten
Det var allt för denna gången nu väntar jag på ett nytt block
MVH Daniel
ojojoj nu har det hänt massor och ja har glömt av den här tråden
Jag har skaffat ett nytt block som har oringats byggt om grenröret med T6 fläns och flyttat ned turbon lite byggt wastegate anslutning byggt om kylar balk och ramben som var lite skrynkligt efter krocken på våler förra sommaren men mest för att få plats med lite nya grejor som har letat sig in i motorutrymmet
bild uppdate kommer efter gatebil Rudskogen när jag har mer tid nu ska jag slipa ventiler.
MVH Daniel
Jag har skaffat ett nytt block som har oringats byggt om grenröret med T6 fläns och flyttat ned turbon lite byggt wastegate anslutning byggt om kylar balk och ramben som var lite skrynkligt efter krocken på våler förra sommaren men mest för att få plats med lite nya grejor som har letat sig in i motorutrymmet
bild uppdate kommer efter gatebil Rudskogen när jag har mer tid nu ska jag slipa ventiler.
MVH Daniel
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika