Nu har M3:an hittat hem igen. Fick med en hel massa fräna speedparts så att det blir motor av S50'n snart. Är svårt sugen på att skruva ihop den nu så man får bromsa motorn i tid! Räkna med åtminstone en update i helgen!
Flame wrote:Bilen ser mycket bra ut(kollade in den när jag var å bromsa i förgår) och kommer säkert bli rapp som f*n Har alltid varit svag för E30M3......
//en av dom som var med å knuffade ut alfan.
Ja, hoppas att den blir både fin och snabb. M3 är M3, kanske 80-talets ballaste bil!
per haglund wrote:När kommer uppdaten du lovade. Vore kul o se vad som händer i garaget.
Efter 24h sömn så kan jag väl säga så mycket som att svininfluensan är för jävlig... Det är nog den värsta influensan jag blivit däckad av iaf Uppdateringar kommer när jag är frisk igen. Hur går det i Byhåla då? Några hottiroddi historier att förtälja?
robin161 wrote:men johan! svinsjukan biter väll inte på ett svin!
Det trodde inte jag heller. Får väl säga som den utländska farbrorn i tidningen som blev tillfrågad om han var rädd att få svininfluensan. Nej, jag äter inte gris
Nu har jag mekat lite bakvagn. Genom en bytesaffär med Strandholm skaffade jag Jimpas gamla bakvagnsbrygga med offsettade Silentblock och ställbar camber och toe. Kapade av fästet för e30/e28 klump och svetsade dit fäste för e34/e32 klump och gjorde lite förstärkningar. Har även målat bakvagnen med solid grå billack.
Pics
Har även tingat en omgång plattor för bakre diffinfästning av e30Anders om det visar sig att de passar e34 klumpen!
ButterflyRacing wrote:Varför har man offsettade silentblock ?
För att flytta bak bakvagnen och ge plats för mer ost i hjulhuset. Gissar att bakvagnen är bakflyttad ca 20mm. Däcken tar alltid i i framkant av hjulhuset på insidan!
ButterflyRacing wrote:Varför har man offsettade silentblock ?
För att flytta bak bakvagnen och ge plats för mer ost i hjulhuset. Gissar att bakvagnen är bakflyttad ca 20mm. Däcken tar alltid i i framkant av hjulhuset på insidan!