Det gäller min race bmw, När jag var ute o körde så dog bara min tempmätare..Det är bmw orginal instrumenthus... Jag har provat att jorda kabeln som går till tempmätaren..Men mätarn står still. det finns ju en liten rund kontakt bredvid säkringsdosan..det konstiga är nu att när jag tar ur kontakten o jordar stiftet som går in till mätarn,då slår den i botten..Men när jag stoppar ihop kontakterna så funkar det inte om jag gjordar i kontakten vid givaren...Jag summrat kabeln så den e hel..
Det måste vara nå jordfel eller nått. För när ja idag skulle stoppa på batteripolen så var vänsterblinkers på när tändningen va avständ. Men då så lös ena fram o bakljus.... o sen så tändes instrument belysningen..
Är det nån som har vart med om samma problem på sin e30?
Jag blir iallafall galen......
Hjälp!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ang tempmätaren hade jag samma problem också, fick pressa in handen till baksidan av instrumenthuset och bryta i kablarna, då funkade den i ca 10 minuter, men jag misstänker att din lider av något annat.
Jag har också problem med grund elsystemet i bilen, bakljus / hel / halv vill inte funka i kombination ibland lyser bak men inte fram o.s.v. cupé fläkten "vilar" ibland vissa dagar.
Vet dock inte vad det kan bero på.
Jag har också problem med grund elsystemet i bilen, bakljus / hel / halv vill inte funka i kombination ibland lyser bak men inte fram o.s.v. cupé fläkten "vilar" ibland vissa dagar.
Vet dock inte vad det kan bero på.
Re: Hjälp!
Aleex wrote:
Det måste vara nå jordfel eller nått. För när ja idag skulle stoppa på batteripolen så var vänsterblinkers på när tändningen va avständ. Men då så lös ena fram o bakljus.... o sen så tändes instrument belysningen..
Sådär ska det vara, det är standard på alla E30:is med halvljusautomatik.
Är lyset på trycker man lite extra på blinkersspaket åt det hållet man vill P-ljuset skall lysa. ganska smart funktion om man vill a p-ljuset på o spara batteri.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II