PPF Turbo touring. 10.73@217,5km/h 640whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

1260 räcker till ca 500-550 whp på E85. Fast man kan ju köra 4-5 bar grundtryck också.
User avatar
kimmit
Posts: 392
Joined: 06 Sep 2006, 10:07
Location: 0047-90414171
Contact:

Post by kimmit »

Bmwandreas wrote:1260 räcker till ca 500-550 whp på E85. Fast man kan ju köra 4-5 bar grundtryck också.



takker:-)synd at blokkene er dårlige.var det 6262 med 82A/R du har på den?
dem er utrolig bra dem nye Billet turboene til presicion.du fikk en nydelig effekt kurve på den :D
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

kimmit wrote:
Bmwandreas wrote:1260 räcker till ca 500-550 whp på E85. Fast man kan ju köra 4-5 bar grundtryck också.



takker:-)synd at blokkene er dårlige.var det 6262 med 82A/R du har på den?
dem er utrolig bra dem nye Billet turboene til presicion.du fikk en nydelig effekt kurve på den :D


Japp det är en SC6262 0.82 och de funkar förjävla bra!
Grefven

Post by Grefven »

kimmit wrote:takker:-)synd at blokkene er dårlige.



är dom verkligen så värst dåliga? det är ju inga små effektuttag heller.

många 4cyl som ligger nära gränserna med 700hk oavsett fabrikat. man kan väl knappt begära mer heller. är ju 190hk original och det håller de bra för =)

evo-blocket ser bättre ut om man vill ha bäst utgångspunkt iaf.

EVO

Image

standard.
Image
Last edited by Grefven on 11 Nov 2009, 14:53, edited 1 time in total.
User avatar
kimmit
Posts: 392
Joined: 06 Sep 2006, 10:07
Location: 0047-90414171
Contact:

Post by kimmit »

bullen! wrote:
kimmit wrote:takker:-)synd at blokkene er dårlige./quote]


är dom verkligen så värst dåliga? det är ju inga små effektuttag heller.

många 4cyl som ligger nära gränserna med 700hk oavsett fabrikat. man kan väl knappt begära mer heller. är ju 190hk original och det håller de bra för =)

evo-blocket ser bättre ut om man vill ha bäst utgångspunkt iaf.

EVO

Image

standard.
Image


klart det er mye med 700hk..men jeg tror at vi har blitt bitt av bassillen og 700hk er omtrent blitt dagligdags for motor trimmere..det var en del forskjell på lager bukkene på evo og standard...
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

hur är registret jämnfört med bullens maskin?han har mindre avgashus väl?
ms racing
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Skiljer nog 1000 rpm tack vare evovevaxlen och mindre avgashus/BB option. Men det är sjukt vad mer volym gör för effekten.
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

okej
ms racing
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vill någon betala 175000kr så är de till salu så jag kan bygga en monsterpuffra direkt till min Chevelle, annars står den race ready och väntar på våren.

Är så sugen på en riktigt fin LS smälla till Chevellen och sen börja bygga en dragracebil när de är klart :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

jag kan ta den på räntefri avbetalning i 175månader bäckis
så du blir av med den menar jag .. :lol:
pm om det är nått
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ha ha ha, du är inte klok :) Jag vill inte heller bli av med den, den är grym men utrymmes och pengaskäl gör att jag överväger det.

För att klargöra för att undvika frågeställningar: All info finns i denna tråd, priset är helt fast och diskuteras inte. Bilen är 100% turn key.

Bilen säljes endast för att möjligöra monsterpuffra i min Chevelle redan 2010 vilket annars blir först 2011 då pengarna inte räcker till.

Blir den såld blir den såld, blir den det inte ligger jag inte sömnlös för jag gillar den som fan.
Last edited by Bäckis on 16 Nov 2009, 13:47, edited 1 time in total.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

hahaha försöka duger ju
pm om det är nått
User avatar
jimpa
Posts: 644
Joined: 24 Oct 2006, 10:50
Location: Åland

Post by jimpa »

sälj bort nu och skaffa en racebil din gamle stofil :lol:
Nu håller det på att spåra ur totalt!!

Team Boost Performance

E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)

Jimmy Henriksson
00358408269812
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Idag har jag tagit ut henne och tvättat in finvädret. Hon är bra fin :)

Kan även byta den mot fint racechassie och pengar alt turn key racebil.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Den är för djävla fin den touringen,, helt klart bland de snyggare jag har sett.
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Grefven

Post by Grefven »

den är lika fin under skalet som på utsidan oxå. finns inte rost på den bilen.

bilen rullande utan maskin osv är fan värd stora pengar bara det. den har ju allt det värsta från ppf hyllorna.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jag kan ta en standard M3 E30 i inbyte om någon har en som de tröttnat på att fisa ikring i.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Locked