Christian.N wrote:Har köpt mig en trevlig vinterbil
Fick med en M30B28 som förmodligen hittar ner i vinter..
den känner jag igen den var ute på annons förra året för 2500spänn jag ringde gubben som hade den men någon hade hunnit före och sagt på tele att han skulle ha den jag försökte bjuda över men gubben var helt omedgörlig han skulle sälja den till den andre killen och så blev det.
ang åsikter om motorfästena så ser det bra ut. jag brukar börja med att bygga växellåds balk för att slipp styra motorn i bägge ändarna samtidigt jag såg iofs att du löste det med en 4kantsprofil.
Rikard B wrote:fan vill ha din vinterbil,ska vi byta jämt mot en nybesiktad å skattad 245a
tsss jag bjuder över med en 245 TIC med massa reservdelar man har nytta av för att kuna laga bilen en gång i veckan hämtas hos mig om intresse finns då jag inte vågar köra någonstans med den pga att jag är rädda att inte komma fram till mitt mål
Haha grappar grappar Nej vinterbilen behåller jag, speciellt eftersom jag och polaren låg under igår och då såg vi att det sitter lamelldiff på också.. Var ute idag och lekte lite på lunchen och visst visst, den skickar ut vääldigt fint
Christian.N wrote:Haha grappar grappar Nej vinterbilen behåller jag, speciellt eftersom jag och polaren låg under igår och då såg vi att det sitter lamelldiff på också.. Var ute idag och lekte lite på lunchen och visst visst, den skickar ut vääldigt fint
synd har ju en e28 2,8 i gämmorna som skulle fått donera motor låda diff annars ,jaja får väl åka pundarholk även denna vinter
Christian.N wrote:Haha grappar grappar Nej vinterbilen behåller jag, speciellt eftersom jag och polaren låg under igår och då såg vi att det sitter lamelldiff på också.. Var ute idag och lekte lite på lunchen och visst visst, den skickar ut vääldigt fint
synd har ju en e28 2,8 i gämmorna som skulle fått donera motor låda diff annars ,jaja får väl åka pundarholk även denna vinter
Jo jag fick med en 2.8 motor vid köpet av bilen. Dock så är den i delar men allt finns utom svänghjul, låda och kardan. Men blir och överladda den motorn vid sidan av volvon. Måste fan ha en bmw turbo också. MÅSTE ha en
kul projekt,
körde sj en m60b40 i min 760 i sommras
dock så enligt mitt tycke så behövs de lite överladd om man ska åka o drifta på bana, upplevde min lite för slö att drifta med, dock så va bilen kanon för bankörning!
blir de manuell eller automat?
mvh simon
cossi-bmw wrote:kul projekt, körde sj en m60b40 i min 760 i sommras dock så enligt mitt tycke så behövs de lite överladd om man ska åka o drifta på bana, upplevde min lite för slö att drifta med, dock så va bilen kanon för bankörning! blir de manuell eller automat? mvh simon
Det räckte riktigt fint i min 540 i somras tyckte jag iaf. Då körde jag med 5vxl manuell.
Får se dock om jag kör med M60 motor. Ekonomin är inte den bästa nu och det är så mycket grejer som behövs inhandlas så jag går smått i tankarna om att stoppa ner en M30B28 som jag har ligger nere i källaren med box och alltihop så får volvon rulla med den motorn i sommar så kanske jag bygger turbo på den nästa vinter eller om nån annan rolig motor hittar ner istället.
Har inte bestämt mig än hur jag ska göra. Just nu ligger allt på is iaf.
Ja nu har bilen stått så länge så det har vuxit spindelnät på den
Så ikväll tog jag mig i kragen och började slipa i motorutrymmet. Måste få nånting gjort eftersom jag inte har pengar att köpa nåt just nu.
Är det nånting jag kan säga så är det att jag HATAR underredsmassa!!!
Funderar på om jag ska ta tiden och lägga mig under bilen och skrapa all jäv** underedsmassa eller om jag ska låta det vara.. Vad tycker ni?
Jaja jag fick lite gjort iaf. Har sprutat på rostskyddsfärg på alla fläckar där det var ren plåt så länge.
Angående motorn så är det ändrade planer. Då suget efter turbo är för stort så kommer jag stoppa i M30B28an jag har ligger i källaren. Får duga nu i sommar. Sen till nästa vinter om pengar finns så tänkte jag köpa mig en färdig M30 med turbo och sänka ner. Räcker med 400-450hk nånstans. Bilen ska enbart lekas med på bredden så den effekten räcker ett bra tag.