Nya bilen

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
bmwluthman

Nya bilen

Post by bmwluthman »

Audi rs4 bilder knäppta i HDR

Image

Image
moonzhine

Post by moonzhine »

riktig snygg,funderar själv på en sån..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
Grefven

Post by Grefven »

snygga bilar.
BRUZZE

Post by BRUZZE »

moonzhine wrote:riktig snygg,funderar själv på en sån..

köp våran svensksålda om du vill ha en fin...kostar lite mer än en skruvad import men det kan det ju vara värt :D
nojas

Post by nojas »

BRUZZE wrote:
moonzhine wrote:riktig snygg,funderar själv på en sån..

köp våran svensksålda om du vill ha en fin...kostar lite mer än en skruvad import men det kan det ju vara värt :D

Ja alla importkärror är ju skruvade, det sker aldrig i vårt avlånga land..
M3E30 | Murderwal www.tyskstuk.de
M3Crille

Post by M3Crille »

Cool! Sugen på en sån eller den vanliga S4 2,7 Biturbon! Dock trista när man t ex måste byta turbo eller liknande.. Ut me hela motorn..
070-201 85 62
nicke.t

Post by nicke.t »

jäkligt snygg dom där.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

nojas wrote:Ja alla importkärror är ju skruvade, det sker aldrig i vårt avlånga land..

jag har aldrig varit med att ta in en bil eller känner någon som tagit in en bil för att sälja den som inte har backat mätaren.

det gäller inte 3-4 bilar utan över 100 jag snackar om.

det backas inte i tyskland. bilarna köps på 30000mil men i malmö så backas dom till vad man vill på vägen hem så det är klart till regbes.

en svensk bil är en svensk bil. en svensk bil har aldrig skrivits ur registret med allt det innebär. jag kan skriva en mindre roman men orkar inte.

kortfattat så säger jag:

det finns inga pengar att tjäna på ärliga bilar i tyskland (som bilförsäljare) om man importerar för att sälja och ta ut en vinst. men det finns enorma pengar att tjäna på en bil som är 2 år gammal och gått 22000mil och backa den till 8000mil.

en helt annan diskussion är dock utbudet. det är ju inte fel att åka ner och köpa en bil i tyskland om man söker en viss utrustning, färg, motor osv som kanske bara finns ett fåtal svensksålda. men som importör få en firma att gå bra är det inte lönt. det går att pruta mer på blocket.
Post Reply