Aleex Drag Evo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Aleex Drag Evo

Post by Aleex »

2013 åkte jag 9, 39@252, 7
Inte så fort som jag ville men fortare än året innan.
2014 åka fortare och äntligen ta 8:an

Motorspec:
4g63 6 bult från mitsubishi galant gti
Bottendelen är borrad,deckad,linehonad.viktad,balanserad.
Nya lager och packningar i hela motorn.
Smidda wiseco HD kolvar
Manely I profil stakar
ARP bult till hela motorn
Balans axel remove kit (special)
2 skivig Quartermaster med reduceringsventil



Toppen:
1mm öd ventiler
Andra fjädrar och titan retainers
Toppen fixad av FP
Crower 288 kammar
Fel pro mls packning

Övrigt:
Rostfritt grenrör från OBX med 44 mm Tial WG
Tial 50mm dump.
Plenum från JM fabrications
Stor ic
Turbo uppgraderad sx1000
Spridare 4st bosch 2200 cc
Aeromotive bränsletrycksregulator
Fuelcell på ca 40liter
Aeromotive Pro series Soppapump
Bränsle E85
Sprut: Link G4 Storm med Vag spolar

Kaross:
Taggat 8,5 chassie
Flanders motorsport bakvagn
PPG Drag dogbox med sqs sek spakställ
Sviktståls axlar
Fullbur
Sparco stolar
6 punksbälten
Helt rensad kaross med massa plast delar och bromsskärm
Svarvade delrin bussningar i fram och bakvagn
Weldracing Draglite fälgar med MH Racemaster 24.5*8.5*15 slicks runt om
Last edited by Aleex on 16 Nov 2013, 14:19, edited 15 times in total.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Lägger upp lite bilder snart.
Nya blocket har vart hos VMT och blivit honad för de nya kolvarna. Veven har även fått sig en polering. Har slipat in ringgap och monterat ringar, kolvar på stakar mm. Så långt har jag kommit nu.
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Häftigt :) hoppas det håller bättre och blir massa mos!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

klarar den kopplingen så mycke mos?
ms racing
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Satsa på 3st 044 så finns det sås.
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Nice Alex bara hoppas att du har lite mer tur denna sommar och inte så mycket nedgångar :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Grefven

Post by Grefven »

Image


en hel dragracingvärld åker med dessa pumpar. finns det några nackdelar med dom för jag kan nästan bara se fördelar?

någon anledning måste det ju vara att "vi" åker med elektriska pumpar för stora pengar.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

micke999 wrote:klarar den kopplingen så mycke mos?
De vet jag inte. Den är ju ny. Kanske klarar en liten stund. Men är ju inte säkert de blir manuellt ju.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Gott aleex! Som ärtan säger så lär du nog ha en pump till eller en stöddigare ensam.
Last edited by Sandén on 04 Nov 2009, 17:50, edited 1 time in total.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Bmwandreas wrote:Satsa på 3st 044 så finns det sås.
Ja. för 2 st lär ju vara på gräsen.
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

pallar h-profil stakar så mycket som 900 hk ? :)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Bmw*Alex wrote:pallar h-profil stakar så mycket som 900 hk ? :)

mvh
Har pratat med tillverkaren och de säger att de gör de
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Post by Bmw*Alex »

Aleex wrote:
Bmw*Alex wrote:pallar h-profil stakar så mycket som 900 hk ? :)

mvh
Har pratat med tillverkaren och de säger att de gör de
ok :) frågar av ren nyfikenhet

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Post by M-techer »

Bmw*Alex wrote:
Aleex wrote:
Bmw*Alex wrote:pallar h-profil stakar så mycket som 900 hk ? :)

mvh
Har pratat med tillverkaren och de säger att de gör de
ok :) frågar av ren nyfikenhet

mvh
Vad skulle man annars ha då? Fan va dum jag är :lol:
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

M-techer wrote:
Bmw*Alex wrote:
Aleex wrote: Har pratat med tillverkaren och de säger att de gör de
ok :) frågar av ren nyfikenhet

mvh
Vad skulle man annars ha då? Fan va dum jag är :lol:
I-profil tex. Youask krökte sina stakar med Holset HX52, dvs betydligt mindre mos än denna motorn ska ha. 4g63 motorn har onormalt höga lopp och därav långa stakar, det kräver kraftiga prylar.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Konstigt att mattias krökte dem. Eagle själva spec sina stakar till 6 bults 4g63 till minst 250hk/st dvs 1000hk men allt e ju ren lotto på de effekterna i en 2l 4cyl maskin känns det som hehe
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Post by M-techer »

johankihl wrote:I-profil tex. Youask krökte sina stakar med Holset HX52, dvs betydligt mindre mos än denna motorn ska ha. 4g63 motorn har onormalt höga lopp och därav långa stakar, det kräver kraftiga prylar.
Då hänger jag med.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
Post Reply