Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 23 Oct 2009, 13:49
Bmwandreas wrote: Tänkte stoppa motorn i en e30 och åka till jobbet med.
Haha, fredagshumor!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 23 Oct 2009, 13:51
Hehe jag vill ha en CrMo bil
paran0id
Posts: 126 Joined: 23 Sep 2008, 16:36
Location: Kristianstad
Post
by paran0id » 23 Oct 2009, 17:50
Hela karossen i cr-mo?
Man kan ju bara undra hur stor viktskillnaden hade blivit jämfört med en vanlig kaross..
Edit: Eller har jag fått det om bakfoten att cr-mo är mycket lättare men ändå starkare?
Henrik Olsen
0704-88 08 27
klabbe.p
Posts: 138 Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad
Post
by klabbe.p » 23 Oct 2009, 18:15
paran0id wrote: Hela karossen i cr-mo?
Man kan ju bara undra hur stor viktskillnaden hade blivit jämfört med en vanlig kaross..
Edit: Eller har jag fått det om bakfoten att cr-mo är mycket lättare men ändå starkare?
CrMo chassi! Kaross förmodligen i plast/kolfiber iaf alla lösa delar.
CrMo är inte mycke lättare än vanligt stål, men betydligt starkare därför tunnare rör och lättare i slutändan.
Andreas, vad har du hittat för bil?
MvH Klabbe
Krigh
Posts: 68 Joined: 21 Mar 2006, 22:36
Location: Avesta
Post
by Krigh » 23 Oct 2009, 18:24
Tommy Mauney Camaron kanske?
Andreas Krigh 070-6004119
klabbe.p
Posts: 138 Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad
Post
by klabbe.p » 23 Oct 2009, 19:26
Jag gissar på en nova som också e tillsalu.
MvH Klabbe
paran0id
Posts: 126 Joined: 23 Sep 2008, 16:36
Location: Kristianstad
Post
by paran0id » 24 Oct 2009, 01:37
klabbe.p wrote: paran0id wrote: Hela karossen i cr-mo?
Man kan ju bara undra hur stor viktskillnaden hade blivit jämfört med en vanlig kaross..
Edit: Eller har jag fått det om bakfoten att cr-mo är mycket lättare men ändå starkare?
CrMo chassi! Kaross förmodligen i plast/kolfiber iaf alla lösa delar.
CrMo är inte mycke lättare än vanligt stål, men betydligt starkare därför tunnare rör och lättare i slutändan.
Andreas, vad har du hittat för bil?
Ja chassi låter genast mer genomförbart..
Får skylla på att det varit dåligt med sömn på sistone
Henrik Olsen
0704-88 08 27
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 24 Oct 2009, 07:06
Kolla med staffan? han kanske vill köpa tillbaka den
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 26 Oct 2009, 19:03
Nu är min fina TH400 låda till salu för 15000kr el hgb. Aldrig varit strul med och är specad 2000hk och 2600nm. Någon som är sugen?
Last edited by
Bmwandreas on 28 Oct 2009, 15:49, edited 1 time in total.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 27 Oct 2009, 18:41
Har nu inhandlat en JW powerglide med SFI hus
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 27 Oct 2009, 20:09
318 maskin och powerglideeee,riktig dräpare =)
TTR Jompa
Posts: 95 Joined: 21 Oct 2008, 20:55
Post
by TTR Jompa » 02 Nov 2009, 23:37
Bmwandreas wrote: Nu är min fina TH400 låda till salu för 15000kr el hgb. Aldrig varit strul med och är specad 2000hk och 2600nm. Någon som är sugen?
Jag är
synd att man inte hade stålarna just nu!
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 03 Nov 2009, 08:34
Larsson har tingat den, har även 2st andra intresserade. Så den blir nog såld.
larsson
Posts: 499 Joined: 15 Jan 2007, 18:02
Location: västerås
Post
by larsson » 03 Nov 2009, 11:29
kommer o hämtar den på måndag.
vad blir det för ny kaross då? om du vill skriva det här...
M V H larsson
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 03 Nov 2009, 11:30
Jag har inte sålt denna så den hänger nog kvar ett år till.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 07 Nov 2009, 19:01
Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt
Doktorn
Posts: 1459 Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn
Post
by Doktorn » 07 Nov 2009, 19:30
Bmwandreas wrote: Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt
I kofferten får det plats en stor fin turbo..
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis