den ena är servo olja, men båda kommer bytas mot alu-tankar i årRikard B wrote:varför 2 expansions kärl i volvon ?,kommer bli en farlig e30 ialf
DreRacing - e30M3 + s38b38tt
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
har fått tiggat i hop båda grenrören, jag tycker det blev rätt bra!








Så här står bilen nu:









Så här står bilen nu:

mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Omöjligt är det inte, men min var ingen orginal M5 bakvagn._Kalle_ wrote:det var väl den operationen Peps persson höll på med på sin vita?Zwofurti wrote:är det möjligt att smälla på en e34 bakvagn på e30n?
kanske bara att korta av balken lite å köra med fälgar med hög et..?
No offence, Peppe
Ärligt, kör hellre sug motor än att förstöra motorn med dessa 19T agg, och nej dom är inte rätt någonstans inte ens på en orginal volvo motor.

I övrigt, ett bygge i helt rätt stil

-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
jag har möligheten att testa nu med dessa agg och kommer att göra det, om det inte funkar så är det ju bara hinka dit org grenrören igjen.
jag kan inta fatta varför det inte kommer funka...
jag kan inta fatta varför det inte kommer funka...
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Allt funkar, jag skulle kunna bajsa igenom en 10mm slang också, men föreställ dig om jag istället skulle bajsa igenom en 3 tums slang...dre racing@ wrote:jag har möligheten att testa nu med dessa agg och kommer att göra det, om det inte funkar så är det ju bara hinka dit org grenrören igjen.
jag kan inta fatta varför det inte kommer funka...
Det kommer att funka, du kommer säkert bli nöjd det tvivlar jag inte på.
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Min volvo suger ur ett 3" rör och bajsar ur ett 3,5", det får hålla för mig.peppe wrote:
Allt funkar, jag skulle kunna bajsa igenom en 10mm slang också, men föreställ dig om jag istället skulle bajsa igenom en 3 tums slang...
Det kommer att funka, du kommer säkert bli nöjd det tvivlar jag inte på.
Det här skall vara en hållbar busbil för gatan

Jag kommer att lägga bromskurvan här så fort det är klart.
det enda jag saknar nu är lämpliga spridare...
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
da har jeg fått gjort litt på bilen i helga også. ikke mye igjen nå altså 
har laget "spesial" skiver skruene som holder turboene, disse har jo en lei tendens til og løsne med tida, bare banker ene delen av skiva ned og andre opp.

Dette her irriterer meg veldig!!!! Diffen skulle ha sitti par cm lengre bak!
drivakslene peker skrått bakover
åssen jeg har fått til detta så feil veit da egenli faan for jeg målte senter i drivaksel festet til den diffen som satt der og gjorde samme med m5 diffen, menmen, kan ikke se hvorfor det ikke funker alikevel.

turboplassering


har begynt med eksosanlegget, blir 3" med 1 demper bakerst


her ser dere røret som eksosen fra den første turboen skal ned i, mangler en v-bånd skjøt for å få dette slik jeg vil

bilen med vinterdekka på



har laget "spesial" skiver skruene som holder turboene, disse har jo en lei tendens til og løsne med tida, bare banker ene delen av skiva ned og andre opp.

Dette her irriterer meg veldig!!!! Diffen skulle ha sitti par cm lengre bak!
drivakslene peker skrått bakover


turboplassering


har begynt med eksosanlegget, blir 3" med 1 demper bakerst


her ser dere røret som eksosen fra den første turboen skal ned i, mangler en v-bånd skjøt for å få dette slik jeg vil

bilen med vinterdekka på



mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
kolvar/stakar är fortfarande original 
det beror på ekonomin...
men den orkar väl lite ladd org botten med, så får man ju testa hur konseptet fungerar.
är ju lätt att riva ur motorn och gå igjenom den vid en senare tidspunkt.
är väl kolvarna som spicker när man närmar sig 1bar i ladd, men vid 1 bar så är jag redan nöjd med effekten
Kabelhärvan til sprutet är redan kopplat färdig och det blir mappning av MBE sprut före jul!

det beror på ekonomin...
men den orkar väl lite ladd org botten med, så får man ju testa hur konseptet fungerar.
är ju lätt att riva ur motorn och gå igjenom den vid en senare tidspunkt.
är väl kolvarna som spicker när man närmar sig 1bar i ladd, men vid 1 bar så är jag redan nöjd med effekten

Kabelhärvan til sprutet är redan kopplat färdig och det blir mappning av MBE sprut före jul!
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta