kardanfråga
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
kardanfråga
Hur mycket pallar en kardan från en m535 e28? ska bara använda bakre knuten?
fick idag reda på att bmw inte säljer knutar till m535:an. Efter som att jag ska skarva ihop bmw kardanen med en ford så känns det dumt att ha en bakre knut som ej går att byta.
Någon som vet vilka bakre knutar som passar mot en m535 klump och som håller för en del mos?
vore tacksam för svar då jag är bra sugen på att ta en provtur på bilen:)
Någon som vet vilka bakre knutar som passar mot en m535 klump och som håller för en del mos?
vore tacksam för svar då jag är bra sugen på att ta en provtur på bilen:)
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Jag kör en Svea-moddad M3 E30 kardan med originalknut utan problem, inne på 3e året nu och 2000 milCarlsson wrote:jag har vridit en e28 kardan med orginal effekt så allt är relativtfreppen wrote:ok håller dom då?
passar inte m3e36?![]()
men folk har väl kört över 500hk med orginal E30 knutar?

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
är det samma som 325:ans?Nisse Järnet wrote:Jag kör en Svea-moddad M3 E30 kardan med originalknut utan problem, inne på 3e året nu och 2000 milCarlsson wrote:jag har vridit en e28 kardan med orginal effekt så allt är relativtfreppen wrote:ok håller dom då?
passar inte m3e36?![]()
men folk har väl kört över 500hk med orginal E30 knutar?
tror jag har hittat en ny knut nu till e28 kardanen, får se om det är rätt, i sånna fall kör jag med den