Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Mackanoz
Posts: 96 Joined: 07 Dec 2005, 17:26
Post
by Mackanoz » 07 Dec 2005, 17:27
Andreas, du har ingen bild på hur torpeden såg ut efter lite masserande ?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 07 Dec 2005, 17:48
Nej tyvärr inte, vi kapade bort en massa och satt dit ny plåt också!
Kan lova att motorn inte kommer längre bak om man fortfarande ska ha kupefläkten kvar.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 07 Dec 2005, 18:13
Antar att du har minst 5cm ljudisolering kvar på torpedväggen på din komfortvagn? Annars finns väl risken att du får in motorljud i kupen?
Mackanoz
Posts: 96 Joined: 07 Dec 2005, 17:26
Post
by Mackanoz » 07 Dec 2005, 21:08
Ok då vet jag.
gäller bara fram med vinkelkap och hammare nu då
Tack för svar iaf.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 09 Dec 2005, 15:22
Nu blev det en T56 6växlad från Corvette istället för Tremec, ska hålla ännu bättre!
Då går den så här fort på växlarna vid 8000 rpm:
1:an 90km/h
2:an 135km/h
3:an 185km/h
4:an 240km/h
5:an 340km/h
6:an 485 km/h
markus
Posts: 4830 Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:
Post
by markus » 09 Dec 2005, 15:27
Jäklar vilken utväxling
det skulle vara kul att se en E30 i 480
Mackanoz
Posts: 96 Joined: 07 Dec 2005, 17:26
Post
by Mackanoz » 09 Dec 2005, 16:11
TREVLIGT värre
Hur var skillnaden i pris mellan dessa?
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 09 Dec 2005, 18:04
Bmwandreas wrote: Nu blev det en T56 6växlad från Corvette istället för Tremec, ska hålla ännu bättre!
Då går den så här fort på växlarna vid 8000 rpm:
1:an 90km/h
2:an 135km/h
3:an 185km/h
4:an 240km/h
5:an 340km/h
6:an 485 km/h
Snälla, kan du inte pröva den utväxlingen på en standard 325 eller något.. herra min skapare va slö den skulle bli, vill ju tusan till att man har motor till att driva de där (Vilket jag vet du har).. Själv skulle jag vilja ha tag i en v-låda från en den gamla e36 stcc kärran. 90 på ettan å sedan tätt som tusan å bilen maxar 220.. Men med din motor så kan du ju typ starta på 5:an då
Brox
Posts: 967 Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad
Post
by Brox » 10 Dec 2005, 03:01
blir de inte hemskt o starta o stanna hela tiden ifall man råkar hamna i en värre kö inne i städer? =) eller ligger den på släpet då?
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 10 Dec 2005, 13:31
Det är stor motor,så det går fint att komma igång.
Muxxor
Posts: 389 Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala
Post
by Muxxor » 11 Dec 2005, 01:39
start i backe på 6an tack
Men alltså 485km/h på 6an, sjukt. Vad varvar den i 200 på 6an då, 3000 var typ?
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 11 Dec 2005, 10:47
Bmwandreas wrote: Nu blev det en T56 6växlad från Corvette istället för Tremec, ska hålla ännu bättre!
Då går den så här fort på växlarna vid 8000 rpm:
1:an 90km/h
2:an 135km/h
3:an 185km/h
4:an 240km/h
5:an 340km/h
6:an 485 km/h
Rädd för att komforbilen ska varva för mycket när du ligger på motorvägen i 113km/h?
Jag som tyckte att min bil blev högt växlad när jag åkte M5 låda och 3,15 i klumpen. Då varvade den ca 2000rpm i 100 blås, din kommer att hamna på ca 1600rpm.
Blir det M5:ans 3,91 diff eller ska det växlas ner till 1,11 eller liknande?
Den där lådan har väl 1:1 på 4:an och 0,81 resp 0,6x på 5:an resp 6:anm eller hur blir det?
Innebär det här nya lådköpet att bilen ska vara körbar innan årsskiftet?
MVH Jonas
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 11 Dec 2005, 11:51
6an går knappt att använda på den där lådan.
Köpte den mest för att den är super stark.
Jag kommer köra 3.91 M5 diff.
Dejvan
Posts: 17 Joined: 20 Nov 2005, 20:10
Location: Örnsköldsvik
Post
by Dejvan » 11 Dec 2005, 19:32
Bmwandreas wrote: Köpte den mest för att den är super stark.
Hur mkt tål denna låda då?
Tremecen skulle väl tåla runt 1000nm?