en polare var och besade min bil i dag. fick regbesning.fick på buren och att jag inte har något baksäte, det var jag beredd på men att kärringen skulle anmärka på motorn. hon tyckte att den var trimmad eftersom att det satt en intercooler i fronten. är det någon som råkat ut för samma sak?
hur gör man då? käringen måste haft mens eller nått, polaren sa till henna att ta det lungt med kopplingen (sinter) då sa hon att hon minsan kunde köra bil, det första hon gör är att köra motorstopp
inte får dom morra över såna saker...här i finland t.ex. så går det fint att ha coolern och allt annat tillbehör bara man inte har turbon på om man har nyare än 87
Dom får inte ta med något i papperna som inte e koplat. Då måste de vara en fara för dom som e i bilen eller utanför. Vet inte om de går att överklaga men kolla gärna upp de och skriv vad du fick reda på. Ska inte behöva ta sånt för att hon inte kan sitt jobb.
Frozz wrote:Dom får inte ta med något i papperna som inte e koplat. Då måste de vara en fara för dom som e i bilen eller utanför. Vet inte om de går att överklaga men kolla gärna upp de och skriv vad du fick reda på. Ska inte behöva ta sånt för att hon inte kan sitt jobb.
men jag har läst många gånger då folk har t.ex. tagit avgastest där i sverige och det har varit lite höga värden så har dom haft med datorn och mappat om lite? då besiktningsmannen har sett på?
Frozz wrote:Dom får inte ta med något i papperna som inte e koplat. Då måste de vara en fara för dom som e i bilen eller utanför. Vet inte om de går att överklaga men kolla gärna upp de och skriv vad du fick reda på. Ska inte behöva ta sånt för att hon inte kan sitt jobb.
men jag har läst många gånger då folk har t.ex. tagit avgastest där i sverige och det har varit lite höga värden så har dom haft med datorn och mappat om lite? då besiktningsmannen har sett på?
E det en snäll besiktnings gubba eller tant så brukar dom låta en fixa vissa saker på plats om dom anser att de e lätt åtgärdat. De e som de här med lyset. Vissa låter en ställa in dom på plats och till o med hjälper en. Andra underkänner de och vill att man ska till verkstad och få de fixat. E sjukt.
Fido85 wrote:men jag har läst många gånger då folk har t.ex. tagit avgastest där i sverige och det har varit lite höga värden så har dom haft med datorn och mappat om lite? då besiktningsmannen har sett på?
Det står i min instruktionsbok (Nira) att det är olagligt för gatbruk?? men vad vet dom egentligen??
det där med lyserna.. här i etuna så fixar dom alltid det på plats.. dom har gjort det åt mig alla fall.
var inne på en annan bilprovning i dag. visade dom lappen och dom fattade inte vad dom hadde dömt ut. jag skulle återkomma och prata med en besningsingengör i morgon.