Heimdahl's 325 coupé
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Heimdahl's 325 coupé
Slänger upp mitt projekt här också då.
Bmw 325 coupé (flyttgods)
Från början så var det tänkt med en vanlig omlackering och sen ge sig på att bygga en go motor. Men icke, det spårade ur rätt rejält.
Saker som ska hända nu innan sommaren är följande:
- Lacka bilen i Bmws Alpinvit.
- Köpa ett par stolar och montera, blir helt rensat på insidan.
- Högglanspolerad brandvägg.
- Håva i maskinen igen.
- Tona alla rutor runt om.
- Rondell 58 fälgar (17")
Nästa steg sen blir fullbur, motor och väghållning.
Maskin, förblir orginal sålänge om jag inte vinner 100 tusen, men det kommer.
Bilskrället från början..
Ja då var man igång, från början var det "bara" en omlackering.
Bort me skiten.
Såg ut som någon har sprängt en bomb i framvagnen.
Likaså bakvagnen
Allt åkte ned för uppfräschning och så bytte jag bussningar till powerflex.
Lamelldiff från fabrik.
Violaa!
Rensat och fint..
Flintabil?
Iväg för lite svetsning.
Svetsas igen lister för fullt.
Listerna booorta.
Ett jävla slipande.
M3 stjärt, sidokjolar och front, men lägger inte upp bilder på dem.
Blästring av skärmkanten..
Kolfiberlucka
Bytte ut plåten, var från början som knäckebröd.
Köpte ett par plåtskärmar också, då de andra också var som knäckebröd.
Fick bli huvlås på luckan.
Golvmattan åkte ur och den ska inte in igen.
Roligt och skrapa asfaltsmatta, lr INTE.
Här
svetsas framskärmarna.
Golvet blästrat och grundat på sina ställen.
Lack dags.
Börjat dra lite el igen.
Finspacklat framskärmarna.
Violaa..
Skönt o inte ha några lister.
Stenskott?
Rätt kul o sparka ut rutan, ny motorhuv kanske?
All lim och rost borta. Gömde sig en hel del rost där under.
Grundat..
Nästa steg blir att drapera taket i kolfiber, får hem det förhoppningsvis nu i veckan. Kommer även gjuta en taklucka i glasfiber och limma dit.
Mvh
Bmw 325 coupé (flyttgods)
Från början så var det tänkt med en vanlig omlackering och sen ge sig på att bygga en go motor. Men icke, det spårade ur rätt rejält.
Saker som ska hända nu innan sommaren är följande:
- Lacka bilen i Bmws Alpinvit.
- Köpa ett par stolar och montera, blir helt rensat på insidan.
- Högglanspolerad brandvägg.
- Håva i maskinen igen.
- Tona alla rutor runt om.
- Rondell 58 fälgar (17")
Nästa steg sen blir fullbur, motor och väghållning.
Maskin, förblir orginal sålänge om jag inte vinner 100 tusen, men det kommer.
Bilskrället från början..
Ja då var man igång, från början var det "bara" en omlackering.
Bort me skiten.
Såg ut som någon har sprängt en bomb i framvagnen.
Likaså bakvagnen
Allt åkte ned för uppfräschning och så bytte jag bussningar till powerflex.
Lamelldiff från fabrik.
Violaa!
Rensat och fint..
Flintabil?
Iväg för lite svetsning.
Svetsas igen lister för fullt.
Listerna booorta.
Ett jävla slipande.
M3 stjärt, sidokjolar och front, men lägger inte upp bilder på dem.
Blästring av skärmkanten..
Kolfiberlucka
Bytte ut plåten, var från början som knäckebröd.
Köpte ett par plåtskärmar också, då de andra också var som knäckebröd.
Fick bli huvlås på luckan.
Golvmattan åkte ur och den ska inte in igen.
Roligt och skrapa asfaltsmatta, lr INTE.
Här
svetsas framskärmarna.
Golvet blästrat och grundat på sina ställen.
Lack dags.
Börjat dra lite el igen.
Finspacklat framskärmarna.
Violaa..
Skönt o inte ha några lister.
Stenskott?
Rätt kul o sparka ut rutan, ny motorhuv kanske?
All lim och rost borta. Gömde sig en hel del rost där under.
Grundat..
Nästa steg blir att drapera taket i kolfiber, får hem det förhoppningsvis nu i veckan. Kommer även gjuta en taklucka i glasfiber och limma dit.
Mvh
Last edited by Wiic on 09 May 2010, 11:12, edited 20 times in total.
Ser bra ut Wiik,
Du har säkert tänkt på det men har du inte så kommer ett litet och irriterande pekfinger här
Om jag tolkar dina bilder rätt så ser det inte ut som om du svetsat i plåt där listerna satt utan har endast spacklat över "listhålen/listdiket" eller vad jag nu skall kalla det för....
Har du använt glasfiberspackel med en väldigt lång överspackling klarar du dig "kanske" men det ser inte ut som du använt glasfiberspackel.
Du kommer få sjunkningar och sprickbildning inom väldigt kort tid efter det att du lackerat om bilen....
OBS!!
Jag säger inte detta för att "jäklas" eller vara dryg mot dig utan mest för att du kommer bli såååååå djävla missnöjd när det börjar spricka efter lackeringen och då är det försent att göra något åt det...Änsålänge kostar det bara extra arbetstid...
Får be om ursäkt om mitt inlägg är lite "messerscmitter" kanonfin bil och lycka till med projektet.
Mvh
Hilda/Team VPM.
Du har säkert tänkt på det men har du inte så kommer ett litet och irriterande pekfinger här
Om jag tolkar dina bilder rätt så ser det inte ut som om du svetsat i plåt där listerna satt utan har endast spacklat över "listhålen/listdiket" eller vad jag nu skall kalla det för....
Har du använt glasfiberspackel med en väldigt lång överspackling klarar du dig "kanske" men det ser inte ut som du använt glasfiberspackel.
Du kommer få sjunkningar och sprickbildning inom väldigt kort tid efter det att du lackerat om bilen....
OBS!!
Jag säger inte detta för att "jäklas" eller vara dryg mot dig utan mest för att du kommer bli såååååå djävla missnöjd när det börjar spricka efter lackeringen och då är det försent att göra något åt det...Änsålänge kostar det bara extra arbetstid...
Får be om ursäkt om mitt inlägg är lite "messerscmitter" kanonfin bil och lycka till med projektet.
Mvh
Hilda/Team VPM.
Hilda wrote:Ser bra ut Wiik,
Du har säkert tänkt på det men har du inte så kommer ett litet och irriterande pekfinger här
Om jag tolkar dina bilder rätt så ser det inte ut som om du svetsat i plåt där listerna satt utan har endast spacklat över "listhålen/listdiket" eller vad jag nu skall kalla det för....
Har du använt glasfiberspackel med en väldigt lång överspackling klarar du dig "kanske" men det ser inte ut som du använt glasfiberspackel.
Du kommer få sjunkningar och sprickbildning inom väldigt kort tid efter det att du lackerat om bilen....
OBS!!
Jag säger inte detta för att "jäklas" eller vara dryg mot dig utan mest för att du kommer bli såååååå djävla missnöjd när det börjar spricka efter lackeringen och då är det försent att göra något åt det...Änsålänge kostar det bara extra arbetstid...
Får be om ursäkt om mitt inlägg är lite "messerscmitter" kanonfin bil och lycka till med projektet.
Mvh
Hilda/Team VPM.
Tack . Vet precis vad du menar. Satt i timmar och funderade först hur jag skulle göra. Funderade på att svetsa igen allt, men en kompis gjorde så och det slog sig rätt rejält. Övervägde även att tenna igen det.
Men så bestämde vi oss för att köra med glasfiberspackel, rikigt skit med andra ord, och om man lägger väldigt tunna lager åt gången och låter det härda orderntligt så funkar det.
För dem där det sjunker in blir det så att glasfiber och alla diverse spackel sjunker in en del efter att man precis har lagt på det. Men nu var det ett halvår sedan jag spacklade igen det. Har granskat det väldigt noga och känt om det är insjunkningar. Men icke. Om det skulle skita sig sen så finns det en vinter nästa år, bara kul och testa också.
Det är är en bil jag planerar att riva igen och bygga vidare. Blir garanterat fullbur och en helvetes maskin i den här sen. Men om spacklet håller så är jag glad, ända böket jag såg var på framskärmarna. Då dem inte är så stabila så fick man vara jävligt försiktig innan det hade härdat.
Tack för din synpunkt
Mvh
uranium wrote:Väldigt likt mitt projekt, orginal motor tillsvidare men lättad på allt onödigt och vitlackad invändigt.
Ser bra ut
Vad blir det för färg på utsidan?
Väghållningsprylar?
Tack
Jo, man är tyvärr inte gjord av pengar så får bli en rolig maskin sen.
Den ska lackas i BMWs alpinvit. Taket ska draperas i kolfiber, sen ska jag förhoppningsvis köpa en kolfiberhuv också.
Än sålänge sitter det Lip Gas Tec dämpare fram med 60mm sänkning och Sachs bak me 40mm sänkning. Blir nog ett par BC racing coilisar sen.
Mvh
välkommen wiic!
Last edited by Cruelty on 29 Oct 2009, 11:54, edited 2 times in total.
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
välkommen wiic!
har byggt en sådan kaross som du håller på o bygger jag använde mig av tenn spackel när jag "spacklade ihop list spalterna. blev kanon bra dock blir bilen "något" kilo tyngre. men det lättare du på något annat istället. men då e det seriöst gjort iallafall. och det har hållt kanon för mig
har byggt en sådan kaross som du håller på o bygger jag använde mig av tenn spackel när jag "spacklade ihop list spalterna. blev kanon bra dock blir bilen "något" kilo tyngre. men det lättare du på något annat istället. men då e det seriöst gjort iallafall. och det har hållt kanon för mig
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Cruelty wrote:välkommen wiic!
har byggt en sådan kaross som du håller på o bygger jag använde mig av tenn spackel när jag "spacklade ihop list spalterna. blev kanon bra dock blir bilen "något" kilo tyngre. men det lättare du på något annat istället. men då e det seriöst gjort iallafall.
Tack, kul & höra.
Jo, det blir kul och se om spacklet håller annars blir det o bygga nytt nästa vinter. Tennspackla är egentligen det bästa, så får blir det nästa gång såfall.
Mvh
Cruelty wrote:ska bli intressanta o följa detta vart köpte du kolfiber lucka ?
Tack På ACM-ab (www.acm-ab.se) Grymt trevliga och duktiga.
Wiic wrote:uranium wrote:Väldigt likt mitt projekt, orginal motor tillsvidare men lättad på allt onödigt och vitlackad invändigt.
Ser bra ut
Vad blir det för färg på utsidan?
Väghållningsprylar?
Tack
Jo, man är tyvärr inte gjord av pengar så får bli en rolig maskin sen.
Den ska lackas i BMWs alpinvit. Taket ska draperas i kolfiber, sen ska jag förhoppningsvis köpa en kolfiberhuv också.
Än sålänge sitter det Lip Gas Tec dämpare fram med 60mm sänkning och Sachs bak me 40mm sänkning. Blir nog ett par BC racing coilisar sen.
Mvh
Det blir nog riktigt bra detta, ger mig grym inspiration eftersom det är så likt mitt projekt
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil