Besiktigat idag

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
dgyldmark

Besiktigat idag

Post by dgyldmark »

Image
jeenz

Post by jeenz »

haha och vad blev domen?
Grefven

Post by Grefven »

den rullade nog igenom.

dan förresten. jag hörde något om att du blivit stannad när du var på väg hem för några dagar sen. stämmer detta =)
olander_91

Post by olander_91 »

det funkar nog, har hört folk som gjort så och klarat sig, tror dom inte kan säga något om det:D
Franzén

Post by Franzén »

Klart att det funkar.

Ett grenrör måste inte ha en speciell design för att Svensk Lotteritjänst skall godkänna det.

Utrustning för ändamål att leda avgaser från toppen till ett rör utmynnandes bakom bakre stötfångaren.

Sen om du väljer att leda den runt halva jävla motorrummet eller direkt bak under bilen spelar väl ingen roll.

Men en TURBO som mellanlandning är INTE okej.

8)
Grr!
0706-419608
Grefven

Post by Grefven »

på regbesiktning har en vän fått åka hem igen p,g,a felakrigt grenrör när det bara var en bur som skulle reggas in.

var ett grenrör som på bilden.
hebbe

Post by hebbe »

bullen! wrote:på regbesiktning har en vän fått åka hem igen p,g,a felakrigt grenrör när det bara var en bur som skulle reggas in.

Det måste varit en riktigt nitisk bes-man med en dålig dag eller??

Polaren rullade rakt igenom med sin m3 e36 turbo med alla prylar på plats. Fick en 2:a p.g.a avsaknad av spolarvätskebehållare.

Bes-männen bad honom till och med rita därifrån. :D

Verkar väldigt olika beroende på vilken station man hamnar på i detta avlånga land.
E30 325 Turbo
Pojekttråd
ramberg

Post by ramberg »

hebbe wrote:
bullen! wrote:på regbesiktning har en vän fått åka hem igen p,g,a felakrigt grenrör när det bara var en bur som skulle reggas in.

Det måste varit en riktigt nitisk bes-man med en dålig dag eller??

Polaren rullade rakt igenom med sin m3 e36 turbo med alla prylar på plats. Fick en 2:a p.g.a avsaknad av spolarvätskebehållare.

Bes-männen bad honom till och med rita därifrån. :D

Verkar väldigt olika beroende på vilken station man hamnar på i detta avlånga land.

Hört liknande historier..

"Som sagt så har jag besiktigat idag med blankt papper! Jag kan ju säga att jag var riktigt nervös innan tex så var jag inte så hungrig på lunchen :) När jag körde in så möttes jag av en äldre herre som jag trodde skulle vara tjurig! Men icke då... Han hade lite problem med min koppling och med Sparco evo stolen som var lite tight men det gick ju bra ändå! Han bad mig till och med att titta så att inte fronten skulle i när han körde upp på bromsprovaren. Riktigt bra man!
På lyften kontrollerade han bakvagnen medans en yngre "Arbetslös" kollega kollade till framvagnen. Den yngre kollegan såg avgashuset då han kontrollerade styrlederna som jag fick en muntlig tillsägelse om i fjol som jag bad han att kolla extra noga på. "En 190a med turbo har man inte sett innan?" Jag: "nån gång ska u vara den första" :P
Riktigt trevliga snubbar!
Ett varv runt huset senare och 0.8 i CO halt så fick jag det blanka pappret!

De enda modifieringarna är täckplast över tryckrör, orginal underkörningsskydd samt otonade sidorutor fram. Laddtrycket låg på grundladd 0.8bar. Skjuter på duktigt ändå kan jag säga!
Nu är det bara att gasa nästa år!

Undertecknat en som är skitnöjd!
"

Image

"Föresten råkade jag aktivera fel laddtrycksmapp nä jag var på väg till besiktningen...(använde ratten till bränslebladning om det skulle va problem med avgasvärde) Tyckte det gick rätt aggresivt på ditvägen då den drog loss på femmans växel, lite väl bra för besiktning. Men det löstes lätt genom att koppla lossa kontakten till magnetventilen som tur väl var! Lite komiskt är att jag inte ens dolde min VDO 3bars laddtrycksmätare nere vid växelspaken!

Älmhult is the shit...
"

:lol:

Litet filmklipp på mercan:
http://www.youtube.com/watch?v=AT49fqI27Ps
bubbel

Post by bubbel »

jag har rullt igenom 2st besiktningar sådär, dock sist sa besgubben att igentligen så kan han sätta en regbes på bilen men det fick gå för denna gång nästa år ville han se orginal grenrör.

och första gången sa dom inte ett ord, dom kunde inte ens hissa bakvagnen p.g.a 3" systemet tog i men dom brydde sig inte och då var det 2st som besade bilen.. hehe gäller att hitta på rätt besgubbe.

såg väldigt bra ut adapteröret dgyldmark!
dgyldmark

Post by dgyldmark »

bullen! wrote:den rullade nog igenom.

dan förresten. jag hörde något om att du blivit stannad när du var på väg hem för några dagar sen. stämmer detta =)

ca 2 veckor tills rättegången är
flexbert

Post by flexbert »

dgyldmark wrote:

:oops:

Vad försöker dom sätta dit dig för om man får fråga?
RickardP

Post by RickardP »

hehe, det där har jag tänkt på länge om man kan göra och komma igenom :D
Verkar ju iaf vara värt ett försök i framtiden.
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo

Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
Drullen

Post by Drullen »

låter som de kan va värt och besikta i älmhult, kan man fira me att gå på Ikea efter man fått igenom bilen..
Mercan e ball :D
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Grefven

Post by Grefven »

dgyldmark wrote:

där ser man.
Post Reply