M3 E30 S50B30 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
moonzhine wrote:2st raka 3" röstar jag på!
Med ett tillägg. Snedkapade ändar.
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
JohanE wrote:moonzhine wrote:2st raka 3" röstar jag på!
Med ett tillägg. Snedkapade ändar.
Nej fy fan vad fult. Ska det vara runda rör så dubbla 80mm med fet bank kant, inga snuskiga snedkap!!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
avgassystem kommer bli PPF/Ferrita 3,5" custom.
Hmm... 3,5" under bakvagnsbalken
Det är garanterat inte första gången det bygs 3,5" på E30. Hur gör ni där systemet löper under balken egentligen, Plattar ni till röret någonting eller någon annan listig lösning?
Markfrigången lär inte bli hävligt om man inte gör någonting åt saken..
Själv har jag gjort plats i balken (ca 30mm?) för att jag HATAR avgassystem som hänger som en jävla blöja under bilen, och tar i så fort man ska in i ett garage eller åker på en väg som är lite dålig
Sen tycker jag personligen det ser fult ut bakifrån när systemet hänger långt ner. Jag tror att lägsta punkten på mitt system är under golvet vid passagerar platsen, där kan man inte göra så mycket åt saken utan att såga upp halva bilen..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Man böjer ner bara under balken, det tar aldrig i på min bil trots att den är bra jävla låg.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:JohanE wrote:moonzhine wrote:2st raka 3" röstar jag på!
Med ett tillägg. Snedkapade ändar.
Nej fy fan vad fult. Ska det vara runda rör så dubbla 80mm med fet bank kant, inga snuskiga snedkap!!
Röstar även jag på blanka 80mm rör då det är tha shit på en beemer och inga snedkapade traktor rör på en m3 snälla !
Ska bli kul o följa detta projekt då ja vet att både PPF och Johan är grymma bilbyggare!
Lycka till!
Mvh
Dieselkröken är för BMW-turbofolket vad japsdämparen är för riskokarna
Nej men seriöst så hoppas jag Johan bestämmer sig snart och att denna diskussionen dör ut. Jag vill ju se en massa dreggelframkallande bilder från prestandafabriken istället för en massa mer eller mindre vackra slutspurtar.
Nej men seriöst så hoppas jag Johan bestämmer sig snart och att denna diskussionen dör ut. Jag vill ju se en massa dreggelframkallande bilder från prestandafabriken istället för en massa mer eller mindre vackra slutspurtar.
/M|cke F@.gner