bullen! wrote:vad är det som gör dem spikkänsligare? om de nu åker samma kompförhållanden. något man kan bygga bort?
jag vill inte låta otrevlig och kritisk för det du säger är uppenbarligen en sanning då ni har fina grejor för att höra spikningar. jag vill bara lära mig för jag har en del kompisar som alltid tar det som exempel och säger att bmw motorerna är skrot om de spikar så lätt. och det måste jag kunna försvara, eller iaf ge ett bra svar på
Exakt vad det är vet jag inte. Tex M50 kan du köra väldigt mycket tändning på men S50 nästan ingenting. Samma sak Audi 20V den kan man ha extremt mycket på och en Mitsubishi Evo ingenting.
Mycket gasrörelse ,tumble eller swirl i insugsportarna. Det ger en väldigt
homogen blandning som brinner mycket fort och kräver låg förtändning.
/Christer
Har strulat lite på em då den går på tre burkar på last. Byggde dit nya 044 pumpar då jag ändå tänkt göra det, testade med Jimmys spridare samt nya stift.
Inget hjälper så Kjula är avblåst för mig dessvärre.
Ska leta på felet senare men har så mkt annat nu nu med crossåkning, husmålning mm, dessutom köpte jag på mig vad som kommer bli en av Sveriges finaste Chevelle -72:or idag. Den ska jag pyssla med i vinter, så touringen kommer bara få mnidre uppdateringar.
Min S50 3.2 kommer jag inte ha tid med så vill någon hosta fram 25k för den så är det bara att hämta. Nyslipade kammar medföljer och motorn är helt ihop förutom just kammarna.
skummade igenom tråden lite står det vad som är gjort med chassit någonstans eller missade jag det? måste även säga att den ser jävligt rå ut bra jobbat:P
Idag har jag lekt lite med den i bänken. Och den ger 640 whp och 740 nm vid 2.0 bar. Usch vad lätt man skulle komma till 700 whp om den inte vore för det klena orig blocket