Banbils bygge
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Banbils bygge
Hej,
Satt och kollade på STCC och fick iden att bygga en lagom banbil för de flesta bilträffar under sommaren och då undrar jag vilken bil som blir perfekt för sånt, det ska vara framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift och helst en coupe. Bilen bör inte vara för gammal och inte för ny, alltså en i lagom prisklass och så bör det finnas många sugtrimsdelar samt väghållning/bromsar att köpa.
Någon här som kan tipsa om någon bra bil? (Inte Saab) =)
Mvh
Satt och kollade på STCC och fick iden att bygga en lagom banbil för de flesta bilträffar under sommaren och då undrar jag vilken bil som blir perfekt för sånt, det ska vara framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift och helst en coupe. Bilen bör inte vara för gammal och inte för ny, alltså en i lagom prisklass och så bör det finnas många sugtrimsdelar samt väghållning/bromsar att köpa.
Någon här som kan tipsa om någon bra bil? (Inte Saab) =)
Mvh
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
ja då blir de o spara längeee...
dem kostar en slant, o dem e VERKLIGEN inga bilar som man ska köra skiten ur på banor varje helg...
de är rariteter, vilket du förmodligen redan vet, o dem tar man med sig o kör någon gång på någon klubbträff etc....
dem ska rastas då o då helt enkelt, inte användas som riktiga banbilar ...
ska du ha en banbil tycker jag att du ska satsa på en 318is eller kanske en 320is eller en vanlig m3... eller kanske en 325 turbo , dem e aldrig fel hehe... dock byggt anpassad för bana o inte stripp...
dessa bilar jag nänmnt ligger dock i helt olika prisklassar, alltifrån 10000 för en halvsunkig 318is till 120000 om inte mer för en fräsch m3:a..
lycka till
mvh
dem kostar en slant, o dem e VERKLIGEN inga bilar som man ska köra skiten ur på banor varje helg...
de är rariteter, vilket du förmodligen redan vet, o dem tar man med sig o kör någon gång på någon klubbträff etc....
dem ska rastas då o då helt enkelt, inte användas som riktiga banbilar ...
ska du ha en banbil tycker jag att du ska satsa på en 318is eller kanske en 320is eller en vanlig m3... eller kanske en 325 turbo , dem e aldrig fel hehe... dock byggt anpassad för bana o inte stripp...
dessa bilar jag nänmnt ligger dock i helt olika prisklassar, alltifrån 10000 för en halvsunkig 318is till 120000 om inte mer för en fräsch m3:a..
lycka till
mvh
xelerator wrote:ja då blir de o spara längeee...
dem kostar en slant, o dem e VERKLIGEN inga bilar som man ska köra skiten ur på banor varje helg...
Klart dom ska... de e dom ju byggda för...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
-
- Posts: 60
- Joined: 02 Feb 2006, 20:49
Bassera inte bygget på något felhjulsdrivet skit..bakhjulsdrift är ett måste om det ska gå undan.
Porsche 911 är den bästa bilen att bygga på...finns hur mkt kunnande som helst, hur mkt delar som helst.
Annars så är en 318is ett väldigt rätt utgångsobjekt för vettiga pengar.
Eller åk ner till italien och hämta hem en 320is
Annars så finns där en färdig gt kärra tillsalu på rejsa. Fullt utprovad och tillräkligt med effekt för att åka ifrån det mesta
Porsche GT2 evo som förmedlas av undertecknad http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28535&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=porsche+gt2
Porsche 911 är den bästa bilen att bygga på...finns hur mkt kunnande som helst, hur mkt delar som helst.
Annars så är en 318is ett väldigt rätt utgångsobjekt för vettiga pengar.
Eller åk ner till italien och hämta hem en 320is
Annars så finns där en färdig gt kärra tillsalu på rejsa. Fullt utprovad och tillräkligt med effekt för att åka ifrån det mesta
Porsche GT2 evo som förmedlas av undertecknad http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28535&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=porsche+gt2