det du kan göra är att du hänger dit en multimeter annars.
du kan ju läsa ut om den går magert eller fett på fullt ös...
kan ju va bra om du tex misstänker att du har spikningar pga för mager bränsleblandning, eller bara vill va säker på att den inte går för magert helt enkelt..
Smalbands lambda fungerar inte på turbomotorer eller? ... kanske är därför min verkar lite skum ibland? Känns som om den visar rätt i några sekunder precis då man släpper på gasen, men jag är osäker.
Mvh Adde.
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Chrille wrote:
Ok, ja får ett litet hum om va som händer då?
Vilken kabel skall ja gå på, på lambdan?
Det här med avgastempen är väll även viktig... är det nåt ja behöver bry mig om på min snikkonvertering?
Ja du får ett litet hum om vad som händer. Om du har tre kablar från sonden så brukar 2 st vara vita och en svart, då kopplar du mätaren till den svarta.
knotan wrote:varför funkar inte smalband på turbo? sitter ju orginal på i regel alla turbobilar? eller är det just den modellen på sond som inte funkis?
Den kan bara mäta ner till 13.5 AFR
En orig bil använder bara lambdan vid lugn körning, vid fullgas så kör den inte open loop.
när jag har fullt ladd på min snik turbo 02:a visar min a/f ratio mätare en
lampa från fetast blandning(20 lampor varav 6 st är rich) .. stannar stadigt på den lampan vid fullgas (4000rpm till v-stopp)
kan motorn gå snålt allafall ?
ska jag fixa mer soppa ? för att vara på den säkra sidan...
när jag har fullt ladd på min snik turbo 02:a visar min a/f ratio mätare en
lampa från fetast blandning(20 lampor varav 6 st är rich) .. stannar stadigt på den lampan vid fullgas (4000rpm till v-stopp)
kan motorn gå snålt allafall ?
ska jag fixa mer soppa ? för att vara på den säkra sidan...