Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har gjort en mall i plåt och ritat efter den, sen har bara kapat med vinkelslip med 1mm skiva. Hörnorna fick jag ta med sticksåg.
Bättre bild..
Bättre bild..
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Har idag varit i Malmö på Meca Raceway och tittat lite. (Hade ingen video kamera med, då jag trode att det skulle regna)
En hel del snabba bilar var det sen kom regnet.
Tjuks fick inte köra alls då det kom lite regnskurar, Keld körde en underlig repa, kanske för att det va första repan för kvällen.
Brorsan börjar få riktigt bra tider. Han körde personbästa på 7,6@141km/h med 1,7 i 60fot. Imponerande!
Just det, det händer lite i mitt garage också..
Stödgördel provmonteras.
Frontspoilern hemkommen ifrån lackeraren (Stor tack till SLÄGGAN)
Och ännu mera dekaler har det kommit på bilen..
Väntar fortfarande på ARP bultarna.....
En hel del snabba bilar var det sen kom regnet.
Tjuks fick inte köra alls då det kom lite regnskurar, Keld körde en underlig repa, kanske för att det va första repan för kvällen.
Brorsan börjar få riktigt bra tider. Han körde personbästa på 7,6@141km/h med 1,7 i 60fot. Imponerande!
Just det, det händer lite i mitt garage också..
Stödgördel provmonteras.
Frontspoilern hemkommen ifrån lackeraren (Stor tack till SLÄGGAN)
Och ännu mera dekaler har det kommit på bilen..
Väntar fortfarande på ARP bultarna.....
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Nu har ARP bultarna kommit och det meckas för fullt
Nya blocket målad och fin.
Stödgördeln och ARP bultarna på plats.
Bottendelen färdig monterad
Lite tips på hur man själv kan låsa svänghjulet när man spänner den stora vevaxelbulten!
Nya blocket målad och fin.
Stödgördeln och ARP bultarna på plats.
Bottendelen färdig monterad
Lite tips på hur man själv kan låsa svänghjulet när man spänner den stora vevaxelbulten!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Nu har jag varit på Meca o kört 3 repor innan motorn rasade...igen
Första repan körde jag 8.1 med 1,7 i 60fot (1,0 bar i laddtryck)
Andra repan 7,7 med 1.65 i 60fot (1,0 bar i laddtryck)
Tredje repan 8.0 med 1.63 i 60fot (1,5bar och det rasade)
Värt att tänka på är 100m körde jag 4,96 på andra repan, men på tredje repan så körde jag 4,7. synd motorn inte höll så länge!
[url=http://hem.bredband.net/fatmif/iliromirre@meca060621.wmv]Film när jag möter brorsan
[/url]
[url=http://hem.bredband.net/mirre75/mirre@meca060621.wmv]Film när motorn rasar efter 100 meter
[/url]
Första repan körde jag 8.1 med 1,7 i 60fot (1,0 bar i laddtryck)
Andra repan 7,7 med 1.65 i 60fot (1,0 bar i laddtryck)
Tredje repan 8.0 med 1.63 i 60fot (1,5bar och det rasade)
Värt att tänka på är 100m körde jag 4,96 på andra repan, men på tredje repan så körde jag 4,7. synd motorn inte höll så länge!
[url=http://hem.bredband.net/fatmif/iliromirre@meca060621.wmv]Film när jag möter brorsan
[/url]
[url=http://hem.bredband.net/mirre75/mirre@meca060621.wmv]Film när motorn rasar efter 100 meter
[/url]
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Har inte hunnit kolla så mycke än, med det vi kunde se igår så var det en spridare (dom på undersidan) hade åkt ut. Bilen gick utan spikningar ända upp till 2,6 bar, denna gången så spikade den när jag la i fyran vid 4500rpm och 1,5 bar. Det är just dom undre spridarna som är större också. Nu hoppas jag att ingenting mer förutom packningen har rasat.
Man får helt enkelt sortera bort alla fel genom att prova sig fram
Man får helt enkelt sortera bort alla fel genom att prova sig fram
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Ojojoj... låter inte så trevligt att dom överhuvud taget KAN hoppa ur bara så där!
Vissa saker får man bara inte slarva med.
Men men.. hoppas nu bara att det inte blev allt för mycket som gick sönder. Verkar som ett lyckat konsept annars som tål 2,6 bar utan spikningar. Det bådar för massor med effekt!
Vissa saker får man bara inte slarva med.
Men men.. hoppas nu bara att det inte blev allt för mycket som gick sönder. Verkar som ett lyckat konsept annars som tål 2,6 bar utan spikningar. Det bådar för massor med effekt!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Nicke Nyman wrote:Ihärdigt mekande du bjuder till på! Bilen ser ju ut att skjuta på fint iaf! Varför har du inte "bara" större spridare och en spridarrad?? Du har inget som pressar fast spridarna på undersidan? På ovansidan är ju fuelrailen fastsatt ordentligt!
MVH
Så här sitter dom
Bonje wrote:Ojojoj... låter inte så trevligt att dom överhuvud taget KAN hoppa ur bara så där!
Vissa saker får man bara inte slarva med.
Men men.. hoppas nu bara att det inte blev allt för mycket som gick sönder. Verkar som ett lyckat konsept annars som tål 2,6 bar utan spikningar. Det bådar för massor med effekt!
Det är inte slarv tycker man....Fuelrailen sitter med 4 fästpunkter. Tittar man noga på repan den går sönder så får jag en extra baktändning precis efter jag växlar till 4:an..
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Dom har inte åkt ut såg jag nu.. det va o-ringen till spridaren på 1:ans cyl som hade gått sönder och soppan sprutade ut i motorummet.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Ahaa.. okej!
Jag tyckte inte det verkade likt dig heller att slarva med en sån sak heller.
Jag tyckte inte det verkade likt dig heller att slarva med en sån sak heller.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact: