Släcka airbag-lampan?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

RoDe

Post by RoDe »

balobas wrote:Tack för tipset! Lämnar in imorrnbitti! Återkommer ang kostnaden..
återkom gärna med priset.

vet någon om den kommer att lysa ifall man byter ratt på en e36:a?
The Lower Class
balobas

Post by balobas »

ja det var ju det som hände mig och många andra när dom tex byter till sportratt! jag är ju inte säker på att det blir så för dig, så det ska jag inte säga till 100% men risken är nog stor iaf! jag smörjde bara ringarna bakom för att de gnissla lite när man rattar fulla "nästan" utslag på parkeringar etc

fick ett tips idag och de är att man ska lossa batteri-polerna innan man monterar bort ratten.. jag klurade lite på det men de funkar väl inte då man (iaf på e30) måste ha tändningen påslagen vid ett av momenten..?
kan han jag pratat med menat efter detta moment men sedan lossa polerna innan man kopplar ur själva airbag-kontakten på baksidan av rattens mittendel??
balobas

Post by balobas »

blev inget av! hann inte med annat än lampinställning sen besiktning (iof UA :wink: )

Återkommer
moonzhine

Post by moonzhine »

är huvuvdsaken du inte har polerna på när du dra isär airbag kontkaten,lika när man river dörrar med airbag i..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
balobas

Post by balobas »

aha I see! det var alltså så han menade förstås då! tack för bekräftandet!
Post Reply