Doktorn
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
grattis som fan!
det som är mest imponerande är ju 1000hk på originalinsug , där ser man, tydligen behöver man inte bygga ett groteskt genomtänkt insug på en turbomotor......
-Doktorn: kan du dra några kort på grenröret? skulle vara intressant att se!
/mvh
det som är mest imponerande är ju 1000hk på originalinsug , där ser man, tydligen behöver man inte bygga ett groteskt genomtänkt insug på en turbomotor......
-Doktorn: kan du dra några kort på grenröret? skulle vara intressant att se!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Original S insug är hur fina som helst. Att byta ut handlar mest om utseende och utrymmeskrav samt att på tex S50 exploderar de för materialet är för dåligt, där måste man bygga nytt om man ska upp i två bar eller mer.
Som sagt tidigare 1000hk i S38 är en barnlek som inte kräver speciellt mkt jobb, bara en turbo som klarar det.
Gratttis till en elak puffra som borde orka dra lös hjulen....
Som sagt tidigare 1000hk i S38 är en barnlek som inte kräver speciellt mkt jobb, bara en turbo som klarar det.
Gratttis till en elak puffra som borde orka dra lös hjulen....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nobbe wrote:That´s som serious header!
Älskar valet av att ha kolektorn "rak"
Dock en undran, som garanterat fler med mig kommer fråga, varför en kanelbulle på varje rör i början? För att få längd antar jag?
Kanelbullar är väl aldrig fel?
Jag ville dels ha lite längd på primärerna och dels inte vinkla uppåt direkt vid porten utan fortsätta i avgasernas färdriktning med en schysst långradieböj så det flödar på glatt! Ingen som helst vetenskap bakom, bara en vanlig vedbotrim-idè.
Hade vart mkt intressant att bygga ett kort-kort grenrör och jämföra men man har fan inte tid till allt!
En bekant bygger likadan motor med samma agg fast kort grenrör så vi får se då.
Jag tror på detta och motorn går ju fint, gav 325 hk som sug med det grenröret lite grovt mappat innan vi hängde på Holset.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
mein scheiz......ja det är bara att lyfta på hatten!
fan så bra du har lyckats med grenröret, manligt med fördelare btw
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Doktorn wrote:Kanelbullar är väl aldrig fel?
Jag ville dels ha lite längd på primärerna och dels inte vinkla uppåt direkt vid porten utan fortsätta i avgasernas färdriktning med en schysst långradieböj så det flödar på glatt! Ingen som helst vetenskap bakom, bara en vanlig vedbotrim-idè.
Hade vart mkt intressant att bygga ett kort-kort grenrör och jämföra men man har fan inte tid till allt!
En bekant bygger likadan motor med samma agg fast kort grenrör så vi får se då.
Jag tror på detta och motorn går ju fint, gav 325 hk som sug med det grenröret lite grovt mappat innan vi hängde på Holset.
Jodå, kanelbullar är fint de.
Låter som en sund tanke tycker jag.
Last edited by Nobbe on 28 Sep 2009, 16:13, edited 1 time in total.
Jag menade "Här" i blekinge trakterna.. Angående 1000 hk på gata, annars vimlar de ju runt många sånna bilar i vårt land..
Kul som fan bruan iaf att du fått snurr på grejerna, som sagt..
Bilen e de väl inte så mycket kvar med, buren ser rätt så färdig ut ? Rosten e lagad =) etc..
Kul som fan bruan iaf att du fått snurr på grejerna, som sagt..
Bilen e de väl inte så mycket kvar med, buren ser rätt så färdig ut ? Rosten e lagad =) etc..
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Kan jag väl =)
Fick fylla den med idioter o kolla så inte turbon lång mot hjulet för mkt.
Den är numera blästrad och lackad under o i motorrum, alla bussningar i plast eller länklager och nya leder, stötar, fjädrar, 7.50 bur osv.
Men den patinerade och fina utsidad är orörd!
Fick fylla den med idioter o kolla så inte turbon lång mot hjulet för mkt.
Den är numera blästrad och lackad under o i motorrum, alla bussningar i plast eller länklager och nya leder, stötar, fjädrar, 7.50 bur osv.
Men den patinerade och fina utsidad är orörd!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis