Har problem med att 3e cylindern (räknat från kylaren) spikar/knackar väldigt mycket, tom på tomgång och jag har inte en aning om vad det kan vara för fel. Antar att det är en spikning för när jag drar ur tändkabeln till 3e cylindern så slutar det
Startade bilen för första gången idag med MS inkopplat, ställde motorn 50 grader före ÖD och satte en tand för hallsensorn som sitter på veven och sedan 1 var 120 grad mellan. Matade in i megatune 60 grader och crank vinkel på 10, körde med strobben och vred fördelaren mot OZ märket. Har provat att byta spridare och mätt kabeln men inte lyckats.
Motorn i fråga är en M20B20 med fördelare 1spole och MS I V3.0
BMW 320 -87 TwinTurbo projekt med MS1 V3.0
BMW 328 -96 fin åk
Har inte en aning om hur det låter. Motorn gick problemfritt innan installationen av MS samt så är den olyft, har inte börjat mappa än. Det kan inte vara en ventil då eftersom den ryker mycket och luktar oförbränt, samt att den har stått ett tag.
BMW 320 -87 TwinTurbo projekt med MS1 V3.0
BMW 328 -96 fin åk