Nix inte Nogarosilber utan Lachssilber som ju är en ljusare variant. Satan vad jag ångrar att jag sålde den, skrotad är den också nu
.
När jag köpte den hösten -98 så pröjsade jag 72000:- för den vilket jag antar var prisvärt! Jag hittade den på Tv4:s text-tv och ringde upp ägaren som visade sig vara "från annan land"
. Full av fördommar (eller nåt) tvekade jag givetvis lite när killen sade sig äga ett snabbköp i Norrköping i vilken kyldisken pajjat och han behövde få loss stålar + att han sa att bilen är givetvis inte ny.
Den låg på text-tv i ca en vecka när en polare till mig sa att "nu jävlar åker vi och kikar på den så det blir tyst på ditt ältande om denna bmw´n" 75000:- begärde han så jag fixade cash och vi drog iväg nordost över.
Väl framme med fjärilar i magen så får jag en positiv chock,, typ. Mint condition är ju ett starkt uttryck kanske men han hade ju underdrivit skicket klart iallafall enda defekterna jag kunde se var att lacken krackelerat på vingen och en liten rostblemma på plåtytan mellan vindrutetorkar-axlarna. Fan,,, eloxeringen fanns ju kvar på bultarna till diffklumpskåpan. Lackskadorna fixade en polare som jobbde på lackfirma åt mig för 200:- och en vetekrans.
Hans telefon ringde säkert 5-7 ggr under tiden som vi var där coh han förklarade hela tiden att den förmodligen är såld. Jag lyckades ändå pruta 3 papp och vi gjorde upp affären.
Kosan styrdes mot närmsta mack där glädjeyran grusades en aning!! Upp bredvid min nyinköpta M3:a rullar en av Sveriges 6 röda Sport Evosar och min haka ramlar givetvis ner en bit. Men det är ju inte varje dag man stöter på sådana rariteter i trafiken så habegäret stillade sig efter en stund.
Mvh Christer