Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Skunk
Posts: 235 Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde
Post
by Skunk » 16 Jun 2006, 18:47
Hej,
Om man monterar en M50-motor i en e30 så måste man byta huvudcylinder men om man bygger ett eget insug kan man då köra orginal??
Torjoki
Posts: 22 Joined: 20 Nov 2005, 16:50
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Torjoki » 16 Jun 2006, 18:49
Inga problem och köra orginal om du gör ett eget insug
oddis
Posts: 237 Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:
Post
by oddis » 16 Jun 2006, 22:08
Jeg har fått opplyst at Golf 2 hovedsylinder er bolt on på E30, og går klar av M50 orginal innsuget
Skunk
Posts: 235 Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde
Post
by Skunk » 16 Jun 2006, 23:29
Jasså, men är den huvudcylindern något att ha då? Är det stor skillnad mellan golf och orginal, hur vet man vilken som är sämre?
jockebms
Posts: 59 Joined: 03 Apr 2006, 16:52
Location: Boden
Post
by jockebms » 16 Jun 2006, 23:33
Har byggt om några... använd servo & cylinder från E21. Man får använda motorkuddar från E28 & bricka lite men det funkar
E21 M30 turbo
Bimmerlars
Posts: 416 Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Post
by Bimmerlars » 18 Jun 2006, 02:24
Golf(1 eller 2) bromskraftforsterker passer visstnok ja. Pedalen blir litt hardere bare, siden den er mindre
Brox
Posts: 967 Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad
Post
by Brox » 18 Jun 2006, 11:25
föresten när man är igång här.. någon som vet i vilka hål motorarmarna ska ligga i när dem ska in i en e30? alltså e36 armar på en e34 m50b25 motor som ska in i en e30
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|