Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Propan
Posts: 91 Joined: 20 Nov 2005, 17:52
Post
by Propan » 17 Jun 2006, 17:15
Med Z45 turbo kamakselen med 11mm løft,trenger man da større ventil grop på kolvar?
Z55 Turbo med 12,3mm løft,hva med ventil grop til kolvarna der?
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 17 Jun 2006, 20:26
Jag behövde större ventilurtag på mina kolvar med Z45.
mEhE
Posts: 32 Joined: 15 Dec 2005, 10:17
Post
by mEhE » 18 Jun 2006, 11:02
faen det har jeg ikke tenkt på...
må vel kansje gå for smidde kolvar selv da...
vend opp ned før du åpner
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 18 Jun 2006, 11:12
mEhE wrote: faen det har jeg ikke tenkt på... må vel kansje gå for smidde kolvar selv da...
ppf gör ventilurtag annars.
Propan
Posts: 91 Joined: 20 Nov 2005, 17:52
Post
by Propan » 18 Jun 2006, 20:58
Hadde ikke tenkt på det selv,så har sendt mail til de som lager stemplene mine nå forklart det.
Håper ikke det er forsent..
Men ikke sikkert det er nødvendig med disse stemplene heller-JE Pistons
Takk for svar.
mEhE
Posts: 32 Joined: 15 Dec 2005, 10:17
Post
by mEhE » 18 Jun 2006, 22:04
noen som vet om jeg kommer til å få problemer med ventiler tar nedi ?
har følgene oppsett:
z45 ppf kam
m20b25blokk
m50 ikke vanos kolvar
130mm staker(320)
deiselveiv.osv
m50 rådene har jo grop til 4 ventiler..
vend opp ned før du åpner
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 18 Jun 2006, 22:29
I vilket fall så skall man alltid mäta frigången på ventil / ventilurtag då man stoppar i nya saker.
mEhE
Posts: 32 Joined: 15 Dec 2005, 10:17
Post
by mEhE » 19 Jun 2006, 15:21
klart det ja,men om noen viste at ventilene garantert slår borti kolvane så hadde det jo vært mindre jobb en og prøve og feile...
vend opp ned før du åpner