Så mycket kan de kosta att bygga en BMW Turbo 6a!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Så mycket kan de kosta att bygga en BMW Turbo 6a!
Har suttit o gjort en uträkning på vad de kan kosta att bygga en M20 Turbomotor, god för 9000rpm beroende på tändning då förståss.
Filen laddar du ner HÄR! (Excel)
Detta är en UNGEFÄRLIG kostnad!
Trevlig läsning!
Ps. Priser tagna ur PPF's Webshop. Dom har bra priser på motordelar. Ej inräknat i detta är smidda kolvar och stakar vilket kanske behövs för 9000rpm? ds.
Filen laddar du ner HÄR! (Excel)
Detta är en UNGEFÄRLIG kostnad!
Trevlig läsning!
Ps. Priser tagna ur PPF's Webshop. Dom har bra priser på motordelar. Ej inräknat i detta är smidda kolvar och stakar vilket kanske behövs för 9000rpm? ds.
-
Hur räknade du priset på Autronic? Ska du köra motsvarande som Vems så är det alltså ett Bosch steg och en MSD spole du behöver, totalt under 1000kr för tändning. Det du räknat på verkar ju vara med DIS4 CDI och MSD spolar, och då blir det inte så rättvist.
Startmapp bifogar vi också, och är det någon som installerar system för de pengar du skriver på VEMS så är det ingen med sinne för det ekonomiska....
Startmapp bifogar vi också, och är det någon som installerar system för de pengar du skriver på VEMS så är det ingen med sinne för det ekonomiska....
-
Bäckis wrote:Hur räknade du priset på Autronic? Ska du köra motsvarande som Vems så är det alltså ett Bosch steg och en MSD spole du behöver, totalt under 1000kr för tändning. Det du räknat på verkar ju vara med DIS4 CDI och MSD spolar, och då blir det inte så rättvist.
Alltså ja har ju bara räknat rakt ut ifrån er webshop. Men sen, köper man Autronic för nästan 20K så skulle iaf jag satsa på värre tändning än fördelare. Lite orättvist kan man tycka, men Peppes tändning t.e.x kostade ca 1000kr. Hehe, ja har kollat de där med VEMS på http://www.vems.se och sen huruvida han tänker på de ekonomiska eller inte, de ska vi nog inte ens diskutera. Ring Peppe o hör vad han tycker om de hela...
Man kan ju som sagt köra med MSD grejjer med VEMS oxå, alltså CDI-tändning o så, absolut men då kan man ju räkna bort själva kostnaden på Autronic enbart o lägga till den för bara vems-boxen istället. Men är de inte så att Autronic skickar med kabelhärva oxå? Givetvis får man klippa till den o slanga den o så själv men är de inte så? De är ju en sak man får köpa till på VEMS.
Inga smidda grejjor som sagt inräknat på den här listan och de är väl ca 20K till för de. Men ja skulle tro att om man ringer PPF o säger att man vill ha allt de där, så bjuder nog pojkarna i Avesta till på en liten rabatt kanske.
De va roligt o räkna ihop iaf, man inser rätt fort hur galen man är, o ja tycker ändå att ja hållit ner kostnaderna rätt bra.
Jag ville inte heller på nåt sätt säga att man ska köpa VEMS istället för Autronic, för i dagsläget så kan de vara värt att satsa på Autronic istället nästan. Plånboken styr ju de mesta. Man kan ju använda den här listan till att räkna ihop lite vad man vill ha för grejjor.
Men som sagt Bäckis, ja va inte riktigt rättvis med tändningen där, men Autronic är dyrare, samtidigt ack så mycket bättre oxå!
MVH
Sant att tändningen bara kostar 1000kr, spolarna alltså men då är det inte heller några värsting grejjor en vild gissning var tydligen att dom kunde mycket väl gå in i väggen redan vid 1.5kg ladd.
Men då kan man ju börja fräsa ned sådana här coola steg och fn och nas moster och gasa vidare.
Bäckis, du kan ju sponsra med ett Autronic så ska jag lura alla mina VEMS kompisar att köpa på sig det, hehe.
Ha en bra dag, nu ska jag på jobbet ikväll blir det uppstart för 4:e eller 5:e gången? .. Sjukt.
Men då kan man ju börja fräsa ned sådana här coola steg och fn och nas moster och gasa vidare.
Bäckis, du kan ju sponsra med ett Autronic så ska jag lura alla mina VEMS kompisar att köpa på sig det, hehe.
Ha en bra dag, nu ska jag på jobbet ikväll blir det uppstart för 4:e eller 5:e gången? .. Sjukt.