FugitivE - E30 "340IM"

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Fredriktak

Post by Fredriktak »

FugitivE wrote:Svårt och svårt. Vissa skarvar är ju tennade org. Fast tänkte svetsa vanlig mig istället där.

Men annars så var det väl inte så jäkla jobbigt egentligen.. kapade bort större delar av bakpartiet först, och lät resten sitta kvar tills jag hittade alla originalpunkter som jag borrade ut. Sen så var det bara o måtta in nya och svetsa fast skiten :D
Gott, blir att göra så för mig med, kommer ju ändå lacka om kärran sen när all trökigt plåtjobb är gjort..

MvH
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
FugitivE

Post by FugitivE »

Då är det bara att sätta igång :D

Mvh Kevin
Lackerare
FugitivE

Post by FugitivE »

Nya brukisen :D

Image

Är min andra semesterdag idag, så snart blir det dags att ta itur med e30in igen. Ska väl kanske ta och åka till garaget imorgon eller i övermorgon och städa lite, sen är det bara att fortsätta svetsa :)
Lackerare
banzai

Post by banzai »

Fyfan vilken gangsterkärra du köpt!
Man blev ju nästan sugen på en egen...
Hoppas du får lite fart med e30in nu, den är ju skitball :)
mvh
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
kettmpa

Post by kettmpa »

banzai:
jag har en 540 -01 med 20" och lite div att sälja om du är sugen!
eller en e46 touring!

sry fugge!
FugitivE

Post by FugitivE »

kettmpa wrote: sry fugge!
Lugnt gubben ;)
Lackerare
FugitivE

Post by FugitivE »

Nu efter en alldeles för lång paus ifrån garaget, då det har varit studentfirande, arbetande, födelsedag, inköp utav ny bil, osv, så var det dags igen.

Har drygt 1½ vecka kvar av min semester, så tänkte försöka ägna någon dag utav dom dagarna som är kvar på bilen.. Sen när semestern är över så är det väl bara försöka mata på under dom timmarna som blir över sen, då man inte jobbar.

Nya kärran tog mig till garaget idag 8)

Image

Ägnade mig en liten stund på att städa lite, sen var det väl egentligen bara börja med svetsandet igen..

Image

Håller på att lagar själva kanten där tröskeln ska sitta fast i nederkant, på högersidan, när det väl är klart så är det ytterst småsaker kvar innan den tröskeln svetsas fast. Efter det så är det ju bara börja med andra sidan också, wiie.

Image

Bilen i övrigt:
Image

..

Ganska tunn uppdatering kanske, fast bättre än inget :D man måste få starta mjukt :D

Mvh Kevin
Lackerare
FugitivE

Post by FugitivE »

Inte så mycket kvar nu tills tröskeln åker dit för gott. Är lite småjusteringar samt slipa lite svetfogar och så invändigt innan jag svetsar på den.

Image

Image

Mvh Kevin
Lackerare
FugitivE

Post by FugitivE »

Jaha! inte hänt saker här på ett tag som vanligt, men nu kommer det bli fullt ös i garaget igen.

Min bror har fått in sin kompressor bil bredvid min kärra nu, så kommer bli lite roligare att åka till garaget när man är två. Fast ibland kan det vara skönt att vara ensam, det är ju ändå då man får mest gjort ;) men inte såhär i början, med tanke på att jag behöver hjälp för att komma igång ordentligt igen :D

Imorgon kommer jag gå på en shoppingrunda och inhandla allt som behövs för mig att fortsätta, då jag märkte att när man står på jobbet på plåtavdelningen och håller på, och sen åker till garaget, så skiljer det förjävla mycket :lol: man kanske blir lite bortskämd när man har alla saker på jobbet.. men men.

Så får det bli iallafall då jag märkte att det saknades alldeles för mycket saker när jag försökte hålla på i garaget idag :D
Lackerare
Roobin

Post by Roobin »

kul att du börjat få arslet ur vagnen bara o fortsätta nu !!! :)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
FugitivE

Post by FugitivE »

Ja fan det börjar väl bli dags för det nu va? :lol:´

Bara försöka mata på nu så mycket som möjligt!
Lackerare
FugitivE

Post by FugitivE »

Stor rensning i garaget då!

Har blivit dags att ge garaget lite kärlek, och inte bara bilarna.. menar är ju ändå garaget som gör så att vi kan hålla på. Så varför inte underlätta med bättre förvaring, ordning på verktyg och göra det allmänt fräscht?.

Så nu har ett litet projekt börjat för garaget nu innan vintern.

Håller på för fulla muggar att rensa garaget på allt skit, samt målar golvet just nu.. Blir ett jäkla lyft bara det.. men är mycket yta kvar att måla. Men bara man får rent på golvet så går det ganska snabbt att kleta på ny färg.

Det slängs ut bänkar hit och dit, sen så ska vi även _FÖRSÖKA_ ta ut värmaren som typ tar upp.. hmm, mest(?) plats.

Arbetsbänken ska även den göras i ordning, målas om och lägga ny plåt som underlag för mekandet..

Och massa annat.. Det tar inte så lång tid. Ger man sig på skiten nu ett tag så blir det klart snabbare än vad man tror, så att man kan ha det fint, och samtidigt underlätta för byggandet på bilarna..

Kan bjuda på två bilder iallafall.

Image

Image

..

Lite skillnad blir det, även fast det var typ den fräscha delen jag fotade av det gamla golvet..

Mvh Kevin
Lackerare
FugitivE

Post by FugitivE »

Jahaja, ännu en kväll avklarad i projektet la garagé... eller nåt ;P

Fick pausa lite med fixandet utav golvet, då man möte på ett litet hinder på vägen..

hmm.. en värmepanna:
Image

Hm, alltid kul med massa ledningar som korsar varandra och som går in och ut tio gånger om från kåken..

Gör vi fel så tömmer vi hyresägarens panna till huset då typ allt är seriekopplat :roll: ja men vi tar utmaningen 8) Den ska ju kastat åt helvete så var väl bara börja spekulera lite vart alla ledningar och sånt går.

Slängde ut ett lång element som sitter på väggen vid min brors plats, som gick på varmvatten från den där pannan.. eller ja när dom senaste fungerade och användes var väl typ före andra världskriget :roll:

Bakom elementet var det dock ingen rolig syn:
Image

Image

..

Givetvis fanns det fukt :D så det blir att kolla väggarna och fixa det som behövs fixas..

Image

..Efter ett bra tag med fuktiga skor så fick man iallafall lös pannan på alla ledningar. Så man får väl hoppas att man får ut skiten någon dag här i veckan..

Image

Lär bli mer gjort imorgon efter jobbet!

Mvh Kevin
Lackerare
Strandholm

Post by Strandholm »

Sist jag kolla så blev det inga bilar byggda av att måla garagegolv!!!

back to work! :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Roobin

Post by Roobin »

tack :D :lol:
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
FugitivE

Post by FugitivE »

Sist jag kolla blev det inga bilar byggda när det ser ut som en svinstia och ingen ordning på något.. :) varför tror du min röda häck har stått såhär i nästan ett år? ;)

Då blir knappast inga fina renoveringar gjorda.

Det kommer finnas massa tid över till att bygga på bilarna inom några dagar!

Mvh
Lackerare
olander_91

Post by olander_91 »

klart man ska ha ett fint garage att skruva i:) Annars blir bilarna ledsna och börjar jävlas med en hela tiden!
Post Reply