Mitt projekt under sommaren
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mitt projekt under sommaren
Tänkte bara visa upp projektet som jag och några till har arbetat med under hela sommaren. Vi har haft som mål att starta upp en turnering i Gokart på skolan. Tyvärr hade vi inga kartar så vi byggde ihop ett gäng under sommaren och testade arrangemanget på våra nollor (De i blå dräkt). Tyvärr regnade större delen av racet bort men vi gör ett nytt försök om en vecka ungefär.
Finns fler bilder på:
http://www.cffc.se/bilder/2009/xps_gokart
Så om någon är sugen på att börja på chalmers så kan ni ju få köra gokart under nollningen . Kartarna är byggda i vanligt svartstål, fyrkantsrör. Vi har tagit hjulvinklarna från en tävlingskart så det är rätt extrema vinklar på dem. Motorn är en 95 cc motorsågsmotor från Husqvarna/jonsered på 7 hk med en utväxling på 15:1. Toppfarten är hyfsat begränsad (35-40) p.g.a varvstoppet men det finns kraft nog att få upp dem i ett fint ställ .
Finns fler bilder på:
http://www.cffc.se/bilder/2009/xps_gokart
Så om någon är sugen på att börja på chalmers så kan ni ju få köra gokart under nollningen . Kartarna är byggda i vanligt svartstål, fyrkantsrör. Vi har tagit hjulvinklarna från en tävlingskart så det är rätt extrema vinklar på dem. Motorn är en 95 cc motorsågsmotor från Husqvarna/jonsered på 7 hk med en utväxling på 15:1. Toppfarten är hyfsat begränsad (35-40) p.g.a varvstoppet men det finns kraft nog att få upp dem i ett fint ställ .
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
ah!
960 kap-motorer...
7,2 hästar
Kul att se Husky-loggan online!
Det finns ytterligare en kap-motor som är på 125cc och GOTT med mos i.
Den skulle ni haft.
Vi har en ännu hemskare 2 taktsmotor men den är lite ovanligare.
134cc och ett hemskt vridmoment.
Lite finetuning på dom och en avstämd pipa så får man hålla i hatten sen.
960 kap-motorer...
7,2 hästar
Den skulle ni haft.
Grr!
0706-419608
0706-419608
Franzén wrote:ah!
960 kap-motorer...
7,2 hästar
Den skulle ni haft.
Hehe, japp. Vi bygger i princip alla våra fordon med husqvarnas motorer. Dock är det 950-motorn som sitter i dessa kartar. 1250-motorn har vi i en annan av våra kartar som tyvärr är trehjulig. Den är helt livsfarlig att köra. Topphastigheten har vi inte mätt upp ännu. Det sitter en tändbox utan varvtalsbegränsning i den så toppfarten lär ligga någonstans där motorn nyper.
På kartarna kör vi med original ljuddämpare men tanken är att bygga en avstämd pipa till dem. Vi har fått lite andra trimtips till dessa motorer så det ska bli kul att se vad vi kan få ut
Jobbar du på husqvarna?
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
Det stämmer och jag vet att Franzén är bra avundsjuk på mig då jag är kung på att ratta maskinen på bilden
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Ahh nice brokk..=)
Bila och riva betong med...
Provkörde en sån där för ett tag sen då polarns företag sysslar med det där.. Lite kul faktiskt å leka lite..=)
Bila och riva betong med...
Provkörde en sån där för ett tag sen då polarns företag sysslar med det där.. Lite kul faktiskt å leka lite..=)
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Pojekttråd
Man kan göra sjukt mycket saker med den 2000kg klumpen
Klättra i trappor, slå sönder saker (E30 frontar), lyfta, gräva, dansa, digga m.m.
Mvh
Klättra i trappor, slå sönder saker (E30 frontar), lyfta, gräva, dansa, digga m.m.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
haha!
Världen är liten...
Nej det är ingen BROKK!
Detta är en Husqvarna DXR 310.
Ungefär som att säga att "Ah vilken cool Volvo" bara för att den har fyra hjul.
Denna maskinen klarar allt våra konkurrenter klarar, dessutom är den mindre, väger mindre och mycket kraftigare.
Den är oändligt mycket mordenare i tekniken än något annat ni sett från samma bransch.
Man kan hamra sönder betong i alla dess former med den, man kan klippa sönder betong, man kan gräva och man kan lyfta med den.
Du kan köra nästan var du vill med den.
Du kan vara på insidan, i bilen eller stå bredvid maskinen medan maskinen gör det du vill.
Du styr den genom en trådlös handterminal som funkar precis som att köra grävmaskin. (Fly-mode)
Cool maskin.
Ja jag arbetar i Jonsered.
Är ju R&D tekniker/Servicetekniker i DXR-gruop.
Hjälper till med leveranserna av svängväxlarna?
Hur menar du då?
Har du varit här och lämnat prylar till mig?
Världen är liten...
Nej det är ingen BROKK!
Denna maskinen klarar allt våra konkurrenter klarar, dessutom är den mindre, väger mindre och mycket kraftigare.
Den är oändligt mycket mordenare i tekniken än något annat ni sett från samma bransch.
Man kan hamra sönder betong i alla dess former med den, man kan klippa sönder betong, man kan gräva och man kan lyfta med den.
Du kan köra nästan var du vill med den.
Du kan vara på insidan, i bilen eller stå bredvid maskinen medan maskinen gör det du vill.
Du styr den genom en trådlös handterminal som funkar precis som att köra grävmaskin. (Fly-mode)
Cool maskin.
Ja jag arbetar i Jonsered.
Är ju R&D tekniker/Servicetekniker i DXR-gruop.
Hjälper till med leveranserna av svängväxlarna?
Hur menar du då?
Har du varit här och lämnat prylar till mig?
Grr!
0706-419608
0706-419608
Franzén wrote:haha!
Världen är liten...
Nej det är ingen BROKK!
Varför tror du det var en smiley efter??
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Pojekttråd