Clew wrote:mycket text
Mjo, 1,5bar är väl gränsen för den snurran.
När jag skickade toppackningen hade jag långt över 2bar, det skenade åt skogen kan man säga.
Jag körde snik, snik snikdeluxe, det var en vinterbil/isbil, hittade ett par gamla bilder:
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... vinkel.JPG
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... ettis2.JPG
Körde med en soppapump nerkörd i en lämplig burk i garaget, med en B230F (LH2.4 fuelrail), som reglerades av en saab tryckkontakt vid 0,8-1bar.
Originalspridare på B230F var rätt lagom, jag kunde ju såklart inte hålla i mig, så jag körde med 1000cc spridare... och.. ja, det sket sig ju när man glömmer koppla in WG
Pumpen blir en hiskelig historia, men Göran dieselmeken.se är en lirare på att bygga elaka pumpar.
Blir minst 12mm pumphuvud, vet att VAG dieslar tom. körts med 13mm, men då snackar man sjuka laddtryck också.
Sen allt runtomkring i pumpen, som kamskiva & så blir också ändrat givetvis.
Och tillhörande trimspridare! Alt. gnistrade orig.
Pumpen som ska byggas är väl så "stor" man kan innan man pratar rena pullinggrejer, dvs. radpump.
11mm pumphuvud ger cal 230hk tror jag
12mm pumphuvud ger iallfall 300+ (beror lite på hur mycket laddtryck man kan krana på)
Ett tips om du inte vill bygga om pumpen allt för mycket är att ändra på LDAn, på toppen av pumpen! (bondmeck/snik)
Bänkade min gamla VW diesel 1,6GTD på 1,9bar@100+ någonting HK på hjulen
Finns ju en herre i Sverige som kör 3,5bar i M21D24 med standard bottendel... (www.helgonet.ath.cx) <-- Samma herre menar på att han har en pump som ger 640hk...
Mvh
Klang