turbon sitter på plats! Lite bökigt att byta grenrör var det, fick lossa motorfästet och luta upp motorn... Ska försöka hinna med att få upp avgassystem intercooler och tryckrör ikväll... Lite tajt med tid, firmafest senare på kvällen...
Bilder kommer under helgen
usch det låter jävligt att ha såna regler vid besiktning :/ att t.ex. inte få fixa avgaspapper före man kommer till besiktningen och att allt måste vara originalt flytta till finland för fan *Skämt*
Igår var man ute på första turen! 1,3 bar med alldeles för mycket soppa bara för o va på säkra sidan..
Idag ska nytt bränslesystem upp och sen ska det börjas mappa...
flp wrote:vad kör du för lambdavärde? mina 380cc spridare ja köpte av ppf skiter ner sig vid 0.8bar på min 325a .. har även ökat grundtrycket till 4.5bar
kul att de funkar för dig iaf
MVH Micke
Har mappat mot 11AFR och vid 1,5 så kan jag dra ner det till under 10...
Vad har du för pump då? Håller den trycket hela tiden?
flp wrote:vad kör du för lambdavärde? mina 380cc spridare ja köpte av ppf skiter ner sig vid 0.8bar på min 325a .. har även ökat grundtrycket till 4.5bar
kul att de funkar för dig iaf
MVH Micke
Har mappat mot 11AFR och vid 1,5 så kan jag dra ner det till under 10...
Vad har du för pump då? Håller den trycket hela tiden?
Dom ska inte räcka till 1,5 bar oavsett om du kör 4,5 bars grundtryck. De spridarna ska klara ca 400hk, och har du inte mer vid 1,5 bar så lär du nog undersöka vad som händer.
Antar att du har gjort open air calibration av lambdan så den inte lurar dig?