Polera rutor
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Polera rutor
Finns de nå speciellt poler/rubbing medel för att polera upp glasrutor ?
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
- Christian.N
-
nä du lär ha en grövre rubbing efter du slipat ,sedan vaxResgard wrote:Jag slipade på en skit ruta igår å prövade med 2000 papper, sen bilvax.shomakie wrote:Teste på nån ruta som ni har ståendes eller så?
Gick inge vidare.
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
Testade detta (utan vidare slipning dock...) på ett par lyktglas tidigare...rotrex-vr6 wrote:nä du lär ha en grövre rubbing efter du slipat ,sedan vaxResgard wrote:Jag slipade på en skit ruta igår å prövade med 2000 papper, sen bilvax.shomakie wrote:Teste på nån ruta som ni har ståendes eller så?
Gick inge vidare.
Det resulterade dock i att alla små stenskott fylldes med rubbing :/
Tipps på att få upp blänket i dessa igen?
Har slipat med 1200 våtslip, vilket va finaste jag hade hemma.
Om jag går på dem med 2000 nu, hur ska jag gå vidare sedan?
Jag är ytterst tveksam till att produkter till en billack skulle ha någon som helst verkan på glas. En billack är inte direkt hård i jämförelse med glas så jag tror inte att det rår på det.
Bättre då att försöka höra med någon firma som polerar granit eller liknande sten som är hårt och få lite medel därifrån eller i alla fall höra hur man går till väga. Det måste även till mycket fina slipgrejor om man ska få upp en yta som är blank och som man dessutom ser ut genom utan att glaset blir mjölkigt.
En frostad yta är lätt att få till men betydligt svårare att få bort.
Enklast är nog att köpa nya glas.
Edit:
Hittade denna produkt:
[klickbar]

Bättre då att försöka höra med någon firma som polerar granit eller liknande sten som är hårt och få lite medel därifrån eller i alla fall höra hur man går till väga. Det måste även till mycket fina slipgrejor om man ska få upp en yta som är blank och som man dessutom ser ut genom utan att glaset blir mjölkigt.
En frostad yta är lätt att få till men betydligt svårare att få bort.
Enklast är nog att köpa nya glas.
Edit:
Hittade denna produkt:
[klickbar]

- LindgrenRacing