PPF Power meet, eftersnack tar vi här!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ja, vad ska man säga. Lite lågt antal deltagare men alla vi som var med är nog överens, detta var KANON.
MSDR.se gänget gjorde allt rätt, vädret var 110% perfekt, massor av personbästa osv.
Själv körde jag 12-13 rundor och fick till 10.73 men torskade direkt i stegen med 1 meter!!!!!!! mot Pekka "Gött Mos" Lundkvist med vita E21:an . Pekka vann sen hela stegen och en komplett uppsättning PPF kläder och även han smashade sitt gamla pers bästa och satte 10.27 med runt 237 i top speed.
I oktober kommer vi boka datum inför nästa år och då lägga det tidigare på säsongen när fler har grejorna hela.
Stora grattis till alla som satte nya rekord. Det var länge sedan jag såg så många duktiga förare på samma event, klockrena växlingar och snygga stagningar och starter.
MSDR.se gänget gjorde allt rätt, vädret var 110% perfekt, massor av personbästa osv.
Själv körde jag 12-13 rundor och fick till 10.73 men torskade direkt i stegen med 1 meter!!!!!!! mot Pekka "Gött Mos" Lundkvist med vita E21:an . Pekka vann sen hela stegen och en komplett uppsättning PPF kläder och även han smashade sitt gamla pers bästa och satte 10.27 med runt 237 i top speed.
I oktober kommer vi boka datum inför nästa år och då lägga det tidigare på säsongen när fler har grejorna hela.
Stora grattis till alla som satte nya rekord. Det var länge sedan jag såg så många duktiga förare på samma event, klockrena växlingar och snygga stagningar och starter.
Last edited by Bäckis on 23 Aug 2009, 22:20, edited 1 time in total.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Jag vill också tacka PPF och Msdr för en sjukt rolig helg!
själv körde jag min nya bil för första gången satte min bästa tid på 3:e repan med bilen, 10.44sek 232.67kmh. nöjd med detta event, alla man pratat med har varit lyriska över detta att få köra fritt när man kände för det. kanon bra jobbat alla ute på strippen
Mvh Conny
själv körde jag min nya bil för första gången satte min bästa tid på 3:e repan med bilen, 10.44sek 232.67kmh. nöjd med detta event, alla man pratat med har varit lyriska över detta att få köra fritt när man kände för det. kanon bra jobbat alla ute på strippen
Mvh Conny
Kör: Bmw E36 M50/2.8L Turbo
Det är tack vare publik, förare och funktionärer man får ett lyckat arrangemang. Men utan duktigt folk som tar initiativ och ser till att planer blir verklighet blir det noll.
Tack till Bäckis och Ärtan för en kanonhelg!
Mer bilder kommer, dock ej på Bäckis
Mvh
Tack till Bäckis och Ärtan för en kanonhelg!
Mer bilder kommer, dock ej på Bäckis
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- christoffer jansson
Bäckis wrote:Ja, vad ska man säga. Lite lågt antal deltagare men alla vi som var med är nog överens, detta var KANON.
En engång stort tack Bäckis för all hjälp.
Detta leda ju till att bolindern blev snabbare än din blingbling räser
Tror ingen annan firman hade ställt upp på sama sätt,även ärtan som erbjöd sig kolla över mappen mitt i natten
Var kul att komma upp och kolla igår fast det hade självklart varit roligare att vara där hela helgen och köra.
Till nästa år SKA m3:an vara hel så man har en anledning att vara uppe hela helgen.
Till nästa år SKA m3:an vara hel så man har en anledning att vara uppe hela helgen.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Var kul att komma upp och kolla igår fast det hade självklart varit roligare att vara där hela helgen och köra.
japp..nästa år SKA m3'an vara klar,skulle varit gott för strupen att vara där hela helgen
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Magnaten wrote:japp..nästa år SKA m3'an vara klar,skulle varit gott för strupen att vara där hela helgen
Ja helt klart! Ställer du upp som chearleader/paraplyflicka åt mig då?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Tack Ppf för en lyckad helg med mycket körande!
Roligt att få prata lite skit med många härifrån forumet som man bara brukar skriva med i vanliga fall
Helkul helg med trevliga människor och intressanta bilar!
De enda som kunde varit "roligare" skulle vara om de hade varit en pokal el liknande för första till tredje platserna.
Skulle vara ett fint minne att ha i samlingen
Sonen Robin (5år) blev lite besviken när jag inte fick en pokal fast jag kom 2a..
Roligt att få prata lite skit med många härifrån forumet som man bara brukar skriva med i vanliga fall
Helkul helg med trevliga människor och intressanta bilar!
De enda som kunde varit "roligare" skulle vara om de hade varit en pokal el liknande för första till tredje platserna.
Skulle vara ett fint minne att ha i samlingen
Sonen Robin (5år) blev lite besviken när jag inte fick en pokal fast jag kom 2a..
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
- Hells racing
Tackar för en mycket trevlig helg, med många trevliga människor
Fick med mej 4st nior i bagaget hem + pers i toppspeed 236,15 blås
Knäckte även bakdiffen, men den byttes på plats För att sedan i sista repan för dagen spika sönder ett tändstift Såg i loggen att den började gå snålt när jag hade fått i 3:ans drev. Det troliga att den spikade var nog för lite sås i tanken (sög luft) ingen bra kombination när spridarna går på 100% Men men, nu blir det mer mos till nästa säsong med siktet inställt på 9,5s. Givetvis fortfarande med full inredning
Fick med mej 4st nior i bagaget hem + pers i toppspeed 236,15 blås
Knäckte även bakdiffen, men den byttes på plats För att sedan i sista repan för dagen spika sönder ett tändstift Såg i loggen att den började gå snålt när jag hade fått i 3:ans drev. Det troliga att den spikade var nog för lite sås i tanken (sög luft) ingen bra kombination när spridarna går på 100% Men men, nu blir det mer mos till nästa säsong med siktet inställt på 9,5s. Givetvis fortfarande med full inredning
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
håller med föregående talare kul som fan att träffa så många härifrån helt stört skön helg först en lyckad bromsning sen grym fest och avslutar med mycket körning lätt bästa tävlingen i år
tack som fan:ärtan,bäckis avesta valparna:wink: och alla utvecklingsstörda västeråsare
mvh/mumin
tack som fan:ärtan,bäckis avesta valparna:wink: och alla utvecklingsstörda västeråsare
mvh/mumin
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812