freppens - (M3) cosworth "Bilder från Gatebil"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
freppens - (M3) cosworth "Bilder från Gatebil"
Tänkte att jag skulle lägga ut lite info och bilder på mitt bygge.
Bmw E30 320 - 87
Kaross:
M3 Skärmar + C-stolpe
Bur
Omgjorda infästningar till bakaxel
Alu tank i bakucka
Chassi:
Bak:
Baknav M5
Frambromsok från volvo 240
K-hämmare M3 e36
Delrinbussningar
K-sport Coilover
Förstärkta bärarmar, med bakflyttade fästen för stötdämparna
Bromsskivor 328 E46
Hydralisk handbroms
Fram:
Ombyggd framvagnsbalk
E36 styrväxel
Powerflexpussningar
K-sport coilover
K-hämmare från M3 e36
330 e46 bromskivor
M5 e34 ok
Drivlina:
Motor från Escort cosworth , låda och kardan från Sierra Cosworth
Motorn är i stort sätt orginal
Bakaxel från m535 e28
sviktstålaxlar
Ska försöka få upp lite bilder på bygget, karossen är i stort sätt klar, motorn sitter i, alla stora ingrepp är klara. Nu återstår bara allt små pill med bromsar och dylikt
Bmw E30 320 - 87
Kaross:
M3 Skärmar + C-stolpe
Bur
Omgjorda infästningar till bakaxel
Alu tank i bakucka
Chassi:
Bak:
Baknav M5
Frambromsok från volvo 240
K-hämmare M3 e36
Delrinbussningar
K-sport Coilover
Förstärkta bärarmar, med bakflyttade fästen för stötdämparna
Bromsskivor 328 E46
Hydralisk handbroms
Fram:
Ombyggd framvagnsbalk
E36 styrväxel
Powerflexpussningar
K-sport coilover
K-hämmare från M3 e36
330 e46 bromskivor
M5 e34 ok
Drivlina:
Motor från Escort cosworth , låda och kardan från Sierra Cosworth
Motorn är i stort sätt orginal
Bakaxel från m535 e28
sviktstålaxlar
Ska försöka få upp lite bilder på bygget, karossen är i stort sätt klar, motorn sitter i, alla stora ingrepp är klara. Nu återstår bara allt små pill med bromsar och dylikt
Last edited by freppen on 15 Sep 2010, 20:18, edited 15 times in total.
Kan bli fränt..
Ja jag kan inte förstå hur man kan stoppa den sämsta biten från en cosworth i en bmw
Mvh Hebbe
freppen wrote:Ja det blir nog skoj med den motorn, en Ford motor i en Bmw det retar säkert många
Ja jag kan inte förstå hur man kan stoppa den sämsta biten från en cosworth i en bmw
Mvh Hebbe
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Pojekttråd
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
hebbe wrote:Kan bli fränt..freppen wrote:Ja det blir nog skoj med den motorn, en Ford motor i en Bmw det retar säkert många
Ja jag kan inte förstå hur man kan stoppa den sämsta biten från en cosworth i en bmw
Mvh Hebbe
Sämsta biten från cosworth? Orättvist att ge cosworth skulden för klåparmekare som inte kan ge fan i laddtrycket
Hade min gamla cosworth mappad från TC lät den vara motormässigt och tuktade den rätt jävla fint. Och det höll. Asgrymm motor, funderar att köpa en och ha ståendes för att planera nått skojj med
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
har hänt lite i garaget nu, elen till motorn är kopplad, dock ej startad än.
Hjul upphängning börjar bli klar, håller på och gör adaptrar till bromsoken bak. En kortad cosworth kardan med 535 knut på gång, sviktstålsaxlarna klara, så snart är det dags för en provkörning, vore skönt att prova lite innan snön kommer och se så allt funkar.
måste spacera ut bakhjulen en bit
snart klart i motorrummet, lite tryckrör och slangar kvar.
feulcellen på plats
Bild på motor installationen var tvungen att ha krängningshämmaren framför framvagnsbalken
coilovers monterat samt adapter för framoken
Hjul upphängning börjar bli klar, håller på och gör adaptrar till bromsoken bak. En kortad cosworth kardan med 535 knut på gång, sviktstålsaxlarna klara, så snart är det dags för en provkörning, vore skönt att prova lite innan snön kommer och se så allt funkar.
måste spacera ut bakhjulen en bit
snart klart i motorrummet, lite tryckrör och slangar kvar.
feulcellen på plats
Bild på motor installationen var tvungen att ha krängningshämmaren framför framvagnsbalken
coilovers monterat samt adapter för framoken