Bmw E30 Utställningsbrukis ( Startad )

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

RoDe

Post by RoDe »

på nåt sätt så ser det konstigt ut med den överdrivna bakkjolen när fronten och sidokjolarna är cleana.

men stort plus för fronten o sidokjolarna.
The Lower Class
Nox

Post by Nox »

Bakkjolen är inte specielt överdriven, ser bara lite mysko ut när den står sådär.

Men idag har det vart både glada miner och sura miner.

Glada! E30n är lackad i motorrumet och det vart skitsnyggt!

Sura! 540n har fortfarande tändproblem och går inte att köra...

Maskerat och klart.
Image

Lackat och klart OMG!
Image

Image

Vart en jävla effekt i lacken!
Image

Härnäst ska allting monteras tillbaka i motorrumet och sen ska väll bilen bli startklar. Sist kommer färgbytet på resten av karossen.

Prioritet nr 1 just nu är dock att få liv i 540n igen.
Christian.N

Post by Christian.N »

Ser bra ut ;)

Se till att få ut 540in nu så du slipper åka till träff/race med polare.
Vill ju kolla skillnaden mellan våra bilar :)

Keep up the good work och få ut bägge bilarna nu!

Mvh
Enköping, 073-3104393
Nox

Post by Nox »

jajaja.... har beställt vevaxelgivare idag till 540n.. ska fan starta sen...
Christian.N

Post by Christian.N »

Nox wrote:jajaja.... har beställt vevaxelgivare idag till 540n.. ska fan starta sen...
Får hoppas på det så att det är den du rullar in med nästa gång vi ses ;)
Enköping, 073-3104393
Nox

Post by Nox »

Lägesrapport:

Har snart resten av delarna för att slänga in motor och koppla ihop allting och starta den!

Har haft mycket jobb och vart borta ett tag så jag har inte haft så mycket tid över. Men i slutet av månaden ska bilen iaf vara körbar.
Nox

Post by Nox »

På kvällen vid 5 tiden fick jag bara för mig att jag skulle lägga i motorn i bilen.

Så jag började trixa och leta efter bultar och skit. Som vanligt har man lyckats slarva bort allting så fick kapa nya bultar till tryckplattan och sen så fick jag provisoriskt fästa lådan på 3 bultar.

Sen kom ju det stora momentet, att få ner motorn. Detta var vid 8 tiden på kvällen då jag inser att det inte finns en kotte kvar... så vad gör man?

Det vart ju att lyfta i skiten själv! Visste med mig att jag kommer repa lacken någonstans i motorrumet.

Efter yterligare 2 timmar så satt motorn på plats! Dock fick jag 4 st revor modell grova på torpedväggen bakom toppen. Så det blir ju att lägga igen dom med lite färg sen. Får se sen hur mycket det syns.

Image

Man får ju faktiskt platts med en v10 där.. opps nu kanske jag sa för mycket? :roll:
nicke.t

Post by nicke.t »

v12 oxo. :wink:
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Christian.N

Post by Christian.N »

Ser riktigt bra ut :D Kommer du hinna med din deadline då? :D

Ska bli riktigt kul och se bilen när den är klar sen!
Enköping, 073-3104393
Nox

Post by Nox »

Nope kommer inte hinna starta den i helgen då jag ska SUUUUPA!
Nox

Post by Nox »

Hopp har det gått några veckor till. Vad har hänt? Nja igentligen inte ett skit om man tittar på bilen. Och jag har lagt ut så jävla mycket pengar nu men det syns inte någonstans.
Sitter inte ens turbo på heller och det stör mig.. En original motor... Jävligt fin dock.

Kommer nog sälja denna bil omgående när den blir klar. Vill hålla på med jänkare igentligen.

Men iaf.
Allt är igentligen monterat förrutom kardan som jag saknar lite bultar till.

Senaste dagarna har jag:
Dragit el till förbannelse och jag fattar inte vart skiten ska gå, kupen då alltså. Känns som att jag saknar kablar fast jag inte gått med avbitaren bakom instrumentpanelen ett skit. Denna värme gör att man inte orkar sitta i bilen heller.

Motorrumet är relativt klart förrutom 2 små kablar....

Under denna tid så rammlade huven på min nylackade front... gissa hur glad man blev dåra?

Har även renoverat hela spakstället. Lite glapp fortfarande men det kommer man väll inte ifrån.

Sista jag gjorde idag va att fylla olja överallt. Sista stället va motorn.... Nu när allting är monterat märker jag när jag drar åt avtappningspluggen att den är gängpajj.. DÅ jävlar i mig brast det.
Fram med allt skit jag hade som täta, mosa hela bulten och drog så gott jag kunde.
Fyllde i 4 liter olja i motorn, packa ihop och sen drog jag hem. Satan va förbannad jag blev. Riva tråget är det sista jag vill göra just nu. Men verkar fan inte bättre.

Får eventuellt snart loss ett eget garage. Kanske blir roligare att mecka när man får vara ifred och stå inomhus iaf.

Såhär ser det ut i kupen för tillfället. Total kaos...
Image

Motorrummet för 2 meckdagar sen:
Image

Dålig bild men har väll kommit enbit.
Image

Är mer sugen på att göra nått med E34an just nu.. vilket kommer hända snart ;)
Image
Nox

Post by Nox »

Nu har ju lite sug kommit tillbaka :)

Flyttade över bilen och diverse delar till mitt nya garage.
Känns så jävla skönt att slippa ha bilen ute, bara mecka sen stänga och åka hem. Inte städa i en timme :)

Dock kommer det snart bli trångt i garaget då farsan ska ha in en jänkare.

lite bilder:
Image

Image

Image

Imorn ska det komma en elektriker och sätta in massa ljusramper osv i garaget då han vi hyr av tycker vi behöver riktigt ordentligt med ljus om vi ska mecka. Man tackar ju inte nej eller hur? :)

Jag och farsan ska själva isolera kalaset och göra det mer trevligt inför den kalla årstiden.

Så innan jag börjar på bilen igen skall det inhandlas verktyg för några tusenlappar. Biltema blir guld ;)

Så imorn ska jag ( om jag orkar jobbar natt ) dra ut lite roliga saker.
Nox

Post by Nox »

Så nu är det klart i garaget. Verktyg finns och allt man kan tänkas.

Dessutom har E30n fått sig en kompis, dock så är det väll lite ålderskillnad imellan men jag hoppas dom kan komma överens ändå.
Blev inte så trångt som vi trott. Men att fån in/ut båda bilarna sen blir ett helt annat problem som vi får ta tag i nästa år.

Obs, det är alltså min fars bil ;)
Image
_Johnny_

Post by _Johnny_ »

Snygg! Är det American Racing fälgar? Vilken modell? :)
Nox

Post by Nox »

Nu har det ju nästang gått en månad sist jag updatera.

Har fått göra mycket backjobb på denna tid.

Exempel 1 är ju att jag fucka till det med pilotlagret så fick riva lådan igen.. Gör om, gör rätt!
Sen har jag haft lite problem med el i bilen. Framförallt startmotorn då det satt kabelskor fast det skulle vara stift.. suck.
Bromsar och koppling är luftat och klart. Läste lite om att kopplingen skulle vara lite svår att lufta, men det va bara och trampa koppling lite sen spruta det ut olja ur luftslangen, ingen luft alls.

Men nu är iaf allt klart för start förrutom att jag saknar ett B25 spjäll sen kan jag starta.

Sen är jag lite fundersam över hur man skall göra när man fyller vatten i motorn. Ska man ha bilen på marken? pallbockar? backe? Fylla slangar först?

Image

Image

Image

Image
076-115 58 55
-88 E30 325IK
birro

Post by birro »

Fan i de här tempot blir de ju vinterbil :) Jobba på nu så du får åka nått.

Löste det sig med fronten btw?
Nox

Post by Nox »

Har inte kommigt så långt ännu :)

Exteriörn kommer sen när jag kört skiten ur bilen "host".
076-115 58 55
-88 E30 325IK
Post Reply