wg på m20?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
turboboy
Posts: 15
Joined: 27 Nov 2005, 14:09

wg på m20?

Post by turboboy »

heia.jag lurar på hvor man ska ta uttak for wg på m20 motor?
eks.på manifoil eller eksosrør nær turbo???????
User avatar
Dofilus
Posts: 310
Joined: 16 Mar 2006, 17:51
Location: Örebro

Post by Dofilus »

jag är dålig på norska, förstår inte riktigt vad du menar men wg brukar man ta ut från kollektorn på grenröret. har man turbo med delat inlopp bör man ta från bägge loppen. Rätta mig om jag har fel.
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Dofilus wrote:jag är dålig på norska, förstår inte riktigt vad du menar men wg brukar man ta ut från kollektorn på grenröret. har man turbo med delat inlopp bör man ta från bägge loppen. Rätta mig om jag har fel.



stämmer bra de..

antingen så kör man med 2 st wg :D eller så får man dra ihop båda utgångarna till en.

/ karel
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Japp, så har jag gjort..
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Räcker det alltås inte med att bara ta en utgång? (Holset HX40, Audi ca40mm wg)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

beror på hur stor WG man har samt hur kolektorn är byggd,

är den byggd efter puls split principen så måste man ha två utag i kolektorn (ett i varge sida) men det kan fortfarande räcka med en WG beroende på storlek.

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Post Reply